Beech Startet 27.Februar.2011 Del på Facebook Startet 27.Februar.2011 Hei. Er da kommet i oppussingsfasen å bytte ut vinduene på min gamle ALO. Men, spørsmålet er, hvor finner jeg aluminiumslister som passer til mine vindu? Eller, noen som har noen andre gode tips på å få inn vindu? Glassene er i orden, manger bare innrettningen med å få det festet. Mvh: Studenten Sitér dette innlegget Link to post
Beech Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Ingen som vet hvor man får tak i aluminiumslister? Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Prøv her: Link De har en del, men har fått litt inntrykk av at de er litt dyre. Sitér dette innlegget Link to post
idars Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 www.ertec.no Sitér dette innlegget ELWARO 30 bor på SØNDELED Link to post
Beech Svart 27.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Hei Idars. Noen erfaring på hva prisen er på nye vindu+lister er hos ertec.no, virker som høgprisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
Servicemannen Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Anbefaler han Gunnar. Fin pris og første kvalitet av materialer og arbeid Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Originalvinduene til denne båten ble levert av Golar. De eksisterer ikke lenger. Er videreført som Ertec i Tvedestrand. Sitér dette innlegget Link to post
Beech Svart 28.Februar.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Her er bildene av de to liste typene som fester vinduet på alo'en. Noen som vet spesifikke butikker hvor de selger slike lister. Litt dårlig bilde av ene listen. Tusen takk hittil! Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Hartveit Butikk www.hartveitbutikk.no Redigert 28.Februar.2011 av horg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hei beach, Jeg ha ein Alo 28 og har hatt samme probleme.Det er riktig som sagt, det er Ertec som har overtatt,men ikke Tvedestrand men på den svenske filial. Når jeg kontaktet dei fikk jeg beskjed at det hadde kun det utv.og inv list mellom alu rammene og fiberglass hyttesidene. Listene som selv glass sitte i kan ikke skifftes.Det er disse som er ofte årsaken til vedværende lekkasje etter at det andre er blittskiftet. Jeg bestilt det nevnt listene,men sammenlignet med det gamle syns det var lite storre og herdere.I mitt tilfelle ga det darlig resultat,det bli ein heller fuktig sesongen i 2010. I vinteren 2010-2011 demontert rutene på nytt og limt rammene på plass med lim som brukes til å feste buss rutene.(Simpsons) Dette produseres i forkjellige viskositetene alt etter om det er til liming eller fuging. Listene i rammene rundt glass bli raket utt til ein dybt av 3-4mmog etterpå fuget.Dette hadde jeg hjelp til.Å få til fin glatt fugene er ein kunst.Jobben medført mye maskering av både hytte og glass men resultat er topp!båten er potte tett.Været i 2011 har vart det beste prøve perioden man kan for. For resten,da jeg kjøpt listene frå Ertec fikk jeg besjed om at dei hadde kun noe få meter igjen og då bli det slutt. Hvis ikke du er ferdig med prosjekten håper dette er til hjelp og lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 12.Juli.2011 Del på Facebook Svart 12.Juli.2011 Hartveit butikk har disse listene. Jeg har nettopp vert der og kjøpt pakning som tetter rundt vindusruten. Pakningen var lik den gamle. De har og pakning mot glasfiber. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.