Jump to content

Princess 32 på finn


Hubertus

Recommended Posts

Hei, Beklager å bry dere igjen her. Har fått så mange fine svar på en tråd på en annne båt jeg spurte om. Var egentlig denne Princess båten(se link under) jeg fant først jeg hadde lyst på, men så sa en kammerat av meg at dette var litt av ei skute i negativ fortstand og burde holde meg langt borte fra den. Hva mener dere om den?. Ser de har laget dem siden 1969 og frem til 1980. Så er en alt for gammeldags båt i denne prisklassen mener kammeraten min. Dette er et utrolig bra forum og seriøst i forhold til andre forum jeg har sett.

Er dette en båt folk kunne tenkt seg her på forumet? Kan nevne vi er en småbarnsfamile på 5.

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26115106

 

Håper på en del innspill for og imot her.

Link to post
Share on other sites

Såg veldig bra ut synest eg.

Motor er dokumentasjon på, og dermed bør den holde mange år til. Innredning såg ikkje utslitt ut. Gode fartsressurser :thumbsup:

I en så gammel båt er det fare for masse elektrisk tull, dårlige ledninger, så sjekk slik ekstra godt. I tilleg til historikk rundt gjennomføringer og slanger til diverse.

I den prisklassen får du nokre båter med faste senger, men mindre fart da.. Alder har ingen annen betydning en att godt vedlikehold kan veie opp.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

I mine øyne en svært velholdt båt, men du er inne på noe med tanke på hvor lenge den var i produksjon, designet er jo gammeldags sammenlignet med mange andre fra 1980. Men den var nå veldig pen da!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg var å så på den tidlig sist høst. Den har ligget leeeenge på Finn, og prisen har blitt gradvis justert nedover. Båten var både velholdt og velutrustet, men med en gang jeg kom om bord i den så fikk jeg inntrykk av den var gammelmodig, og lysten på en slik båt forsvant. Stor og tung og mye plass, men virket allikevel trang og litt rotete. Sikkert mye på grunn av mørkt treverk og mørke puter overalt, men også pga. en del spesielle løsninger.

 

Ingen tvil om at du får mye båt for pengene her, men .........

Link to post
Share on other sites

Den er en trang 32 foter, det er det vel ingen tvil om. Jeg mener også å ha lest at disse tidlige Princessene har mye innståpt treverk, blant annet i kjølen! Og dette kan naturlig nok skape problemer når det begynner å råtne og mister sin styrke. Prøv å søke rundt litt på Princess 32 og kjøl, jeg har sett dette nevnt flere ganger ett eller annet sted...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Nja på min er vel farten 27-28knop og kruser på ca 20.. drivstoffforbruk ca 25 l/t da, eneste minus er at den" vrir" seg på bølgetopp(medvind 1.5-2meter bølger)men dette var rundt stadt allikevel føltes båten helt trygg.. dette er tross alt i utgangspunktet en kanalbåt og rimelig flatbunnet men ellers er den veldig bra på sjøen, denne på finn.no

er jo veldig modifisert i interiør..kan jo bli ltt for mye av det gode men den har jo masse utstyr som kommer godt med, en annen ting er at vekten på disse er vel

4500kg

Redigert av retro 32 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...