Hubertus Startet 27.Februar.2011 Del på Facebook Startet 27.Februar.2011 Hei, Beklager å bry dere igjen her. Har fått så mange fine svar på en tråd på en annne båt jeg spurte om. Var egentlig denne Princess båten(se link under) jeg fant først jeg hadde lyst på, men så sa en kammerat av meg at dette var litt av ei skute i negativ fortstand og burde holde meg langt borte fra den. Hva mener dere om den?. Ser de har laget dem siden 1969 og frem til 1980. Så er en alt for gammeldags båt i denne prisklassen mener kammeraten min. Dette er et utrolig bra forum og seriøst i forhold til andre forum jeg har sett. Er dette en båt folk kunne tenkt seg her på forumet? Kan nevne vi er en småbarnsfamile på 5. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=26115106 Håper på en del innspill for og imot her. Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Masse båt for pengane, var min første tanke, trur eg hadde reist å sett på den. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Såg veldig bra ut synest eg. Motor er dokumentasjon på, og dermed bør den holde mange år til. Innredning såg ikkje utslitt ut. Gode fartsressurser I en så gammel båt er det fare for masse elektrisk tull, dårlige ledninger, så sjekk slik ekstra godt. I tilleg til historikk rundt gjennomføringer og slanger til diverse. I den prisklassen får du nokre båter med faste senger, men mindre fart da.. Alder har ingen annen betydning en att godt vedlikehold kan veie opp. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Geir Hel Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Ser veldig bra ut,masse båt for pengene... Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Christensen Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 I mine øyne en svært velholdt båt, men du er inne på noe med tanke på hvor lenge den var i produksjon, designet er jo gammeldags sammenlignet med mange andre fra 1980. Men den var nå veldig pen da! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
beauty of aqua Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 ser veldig velholdt ut på bildene ja,men virkeligheten kan være en helt annen. Her er det lett for og bli lurt av selgere som vet hvor de ikke skal ta bilder Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
NovaMan Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Hei Jeg var å så på den tidlig sist høst. Den har ligget leeeenge på Finn, og prisen har blitt gradvis justert nedover. Båten var både velholdt og velutrustet, men med en gang jeg kom om bord i den så fikk jeg inntrykk av den var gammelmodig, og lysten på en slik båt forsvant. Stor og tung og mye plass, men virket allikevel trang og litt rotete. Sikkert mye på grunn av mørkt treverk og mørke puter overalt, men også pga. en del spesielle løsninger. Ingen tvil om at du får mye båt for pengene her, men ......... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Artig båt, jeg liker eldre plastbåter, men er ikke denne ganske smal? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Nei, syntes heller de er alle de andre båtene i samme segmentet som er ganske brede. Se bare hvor god fart den gir med beskjeden motor og med 6 tonn. Bredde koster penger å få frem. Redigert 28.Februar.2011 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Den er en trang 32 foter, det er det vel ingen tvil om. Jeg mener også å ha lest at disse tidlige Princessene har mye innståpt treverk, blant annet i kjølen! Og dette kan naturlig nok skape problemer når det begynner å råtne og mister sin styrke. Prøv å søke rundt litt på Princess 32 og kjøl, jeg har sett dette nevnt flere ganger ett eller annet sted... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
retro 32 Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Har samme båt selv med samme motor kjøpt i september i fjor, er veldig fornøyd og har fått veldig respons på at dette "er en virkelig klassiker" og må taes vare på Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) til retro 32; Greier du 30 knuter med din da? Syntes det virket litt voldsomt, særs visst den faktisk er 6 tonn. Hvordan tar de sjøen? Redigert 28.Februar.2011 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bmb Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Joda, forsåvidt mye båt for pengene hvis du kan leve med et veldig gammelmodig design. KAD43 er en kjempe motor, men aldri verden om den gjør 30 knop hvis den veier 6 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
retro 32 Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Nja på min er vel farten 27-28knop og kruser på ca 20.. drivstoffforbruk ca 25 l/t da, eneste minus er at den" vrir" seg på bølgetopp(medvind 1.5-2meter bølger)men dette var rundt stadt allikevel føltes båten helt trygg.. dette er tross alt i utgangspunktet en kanalbåt og rimelig flatbunnet men ellers er den veldig bra på sjøen, denne på finn.no er jo veldig modifisert i interiør..kan jo bli ltt for mye av det gode men den har jo masse utstyr som kommer godt med, en annen ting er at vekten på disse er vel 4500kg Redigert 28.Februar.2011 av retro 32 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.