kverna@start.no Startet 27.Februar.2011 Del på Facebook Startet 27.Februar.2011 Har kjøpte meg en t-max vinsj som jeg tenkte å montere på båthengeren.... men.. sliter med plassering. skulle gjerne hatt den manuelle vinsjen ståenes som reserve. Noen som har tips til plassering, og evt. hvor jeg kan få tak i festeanordning!? Vinsjen veier rundt 36kg. Båten veier ca. 1500kg. Hengeren er en easyline 2000 (brenderup!?) Vinsjen skal trekke på enkelvire 3800kg. ca. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 (redigert) Jeg ville montert vinsjen på rammen til hengeren med trinsehjul oppå stang der manuell vinsj er nå(hvis stangen er stabil nok til å få press ned og) og la wire gå over den winsjen så trekkpunkt blir nogenlunde det samme. Redigert 27.Februar.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Februar.2011 Del på Facebook Svart 27.Februar.2011 Det første du må ta hensyn til , er at du ikkje har lov å bore eller sveise i ramma. Så kanskje du må lage deg ei plate som passer inn på eksisterende bolter, feks boltene ute på sida bak nesehjulet der ramma er delt i de to vangene som går bakover. Kanskje nytte boltene ut med lenger bolter. Alternativt kan du bruke klammer som går rundt ramma der det måtte passe. Det finnest slike U-bøyler som er firkantede, kanskje det kan passe rundt ramma Så trenger du ei trinse som kan monteres oppå støttestaget framme over håndvinsjen, slik at du kan legge wiren oppi den. Eg trur støttestaget er sterkt nok til å tåle belastningen som blir i press nedover, av at vinsjen står fremme ein plass. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.