Jump to content

16ft passbåt m/70hk johnson + henger stjålet fra Skedsmokorset


Brodern

Recommended Posts

Båten er av ukjent fabrikat, det ligger en tråd her på forumet et sted. skal se om jeg finner den igjen. Men båten er svært spesiell, og lett å kjenne igjen. Jeg har aldri sett maken båt.

 

Båten er totalrenovert, fra bunnen av. Det er lagt mye arbeid i denne, og penger.

 

Helt nylakket hvitt skrog.

 

Det er støpt inn nye stringers, ny dørk er lagt, hermetisert med polyester og duk + det er lagt sånn "fake" båtgulv oppå (ordentlig fra båtsjappe) Alt av styring, ratt, kabling, instrumenter(Faria), frontrute, innvendig trekk er nytt. kliss nye blå framstoler, Porto Free og kliss nytt baksete, også Porto Free i blått. Ekkolodd (Eagle Cuda 168) montert midt på dashbordet. Griperekker bak i rustfritt stål på begge sider. Det er montert inn 75ltr bensintank i svart plast bakerst, samt støpt opp fester til batteri og lensepumpe.Hvite nettinglommer i sdene bak + koppholdere i rustfritt. ALT er helt nytt.

 

Akterspeilet er forsterket med divinycell + rustfritt på utsiden og over kantene, helt custom.

 

Motoren er en totaloverhalt Johnson Stinger 70hk med helt nye emblemer. motoren er nylakkert, hvit selvfølgelig. Her er det et spesielt kjennemerke og det er klørne som motoren henger på,(de som går over kanten på akterspeilet) de er kappet. Motoren er boltet og limt med noe superheftig lim som brukes på F16 jagerfly.

 

Står på ganske ny båthenger, kommer tilbake med merke og reg.nr. Hengeren var "låst" med en lås oppi draget"

 

Båten er stjålet midt på dagen fra en parkeringsplass, Prost Stabels vei nedenfor Skedsmokorset. Båten var dekket med en blå tykk opplagspressening.

 

Fant bare 2 bilder nå før restaureringa, men legger ut mer i morra da jeg skal opp til søstra mi og hente fler. Motoren på bildet er ikke den samme som sto på båten når den ble stjålet.

 

 

 

Fan ass :lipseal:

 

roarbaat1.jpg

 

roarbaat2.jpg

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått tak i bildene, og litt mer info. (rettelser)

 

Motoren er en 75hk Johnson Stinger fra 1979. Motoren er nylakkert, men orginale emblemer sitter på motorlokket. Klørne som skal gå over akterspeilet er kuttet av (er ikke kuttet på bildet med den røde sirkelen)

 

Tilhengeren er en 2008 ADI-TEK med reg.nr DS 1660

 

Båten er som beskrevet i første innlegget, men på bildene er ikke vindskjermen montert. Båten har blått bunnstoff. Hekkplate i rustfritt stål som går over kanten på akterspeilet, vannskikroker på begge sider av motor. Bensinpåfylling oppe på skroget i rustfritt. Merket FUEL på lokket.. Rattet er i tre med hvitt skinn i senter/eikene. Hvite lanterner. Ny fenderlist med hvitt senter. ALT på båten er nytt, bortsett fra skrog og motor.

 

Kanskje noe av dette dukker opp på auto.db eller finn. Denne båten er lett å kjenne igjen, siden det ikke finnes mange av den.

 

Liten notis i Romerikets Blad, dog med feil klokkeslett og feil dag. Båten ble stjålet midt på dagen. http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5506912.ece

 

Forholdet er meldt til Politiet i Lillestrøm 28.01-2001

 

 

Bilder

 

RBbten3-1.jpg

RBbten4-1.jpg

RBbten2-1.jpg

stinger752-1.jpg

stinger75-1.jpg

Redigert av Brodern (see edit history)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Takk skal du ha :)

 

Svogeren min har brukt mye tid på denne, og mye penger. Så blir den stjålet når den er ferdig...

 

Svoger ligger på intensiven med dren i den ene lungen pga en veldig fæl lungebetennelse, så dette var ikke noe kult for han å høre.

 

Håper noen finner den, men den er nok gjemt unna og blir slaktet.

 

Jævla svin, ikke noe annet å si. SVIN

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Jeg blir stadig forundret over hvor idiot noen klarer å oppføre seg.

 

på en side på Facebook hvor etterlysningen er lagt ut så klarer ei dum kjerring fra xx xxxxxxxxxxxxx å trøkke ut av seg noe sånt som at den båten skulle vært på Teknisk Museum. Hvor komplett noldus går det an å bli :discuss:

 

Jeg har skjermdump av dette, og navnet på det toskete skrømtet, så det kan jo være greit å sende xx xxxxxxxxxxxxx en mail, og vise de hva slags oppførsel en av de ansatte viser. Er det mulig. Men hva vil vel det hjelpe, når det er "styreleder" i firmaet, kjerringa til "daglig leder" :rolleyes:

 

xx xxxxxxxxxxxxx, du er herved på min hatliste :rolleyes: Fy fan for ei kjerring :rolleyes:

 

Mail til xx blir sendt for å informere om denne tråden.(slik reglene krever)

 

Kommentar fra moderator: Firmanavnet er fjernet på anmodning av posteren fordi han 'finner ikke noe mail til xx xxxxxxxxxxxxx, og får ikke varslet dem.'

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Bare sånn for sikkerhets skyld: Du nevner at den sto i opplag på en parkeringsplass. Har dere sjekket med evt. parkeringsselskap / kommune / grunneier om den er fjernet av disse? Dette skal jo i så fall meldes inn til politiet, og jeg regner med at de er kontaktet?

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Jada. Båten sto på parkeringsplassen til Borettslaget, med tillatelse. Dog har det vært krangling ang dette da båt ikke er å anse som kjøretøy. Men Borettslaget sier de ikke har bedt om tauing, og selskapet som håndhever parkeringa har ikke gjort noe.

 

Politiet er varslet ja. Jeg kjørte søstra mi til Polizeien i går siden svoger ligger på intensiven (han ble operert i dag)

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Borettslaget tar feil! Tilhengeren er å definere som registreringspliktig kjøretøy enten det står båt på eller ikke. Men siden parkeringsselskapet hevder å ikke ha rørt den så er jo dette av underordnet betydning. Lokale Falck eller viking, er de varslet? Jeg vet av erfaring at du ikke nødvendigvis skal regne med at kommunikasjon, p-selskap - inntauingselskap - politi - kommune, fungerer optimalt. Greit å ha dialog med alle selv.

Uansett så får dere ha lykke til i søket. Skal følge med rundt i Drammensområdet jeg.

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Jeg må bare si tusen takk for alle som vil følge meg etter båten :)

 

Som nevnt er den veldig spesiell og burde være lett å kjenne igjen, selv etter omlakkering og bytte av seter etc. Som sagt har ingen hittil sett maken.

 

skal ta en ny runde med div inntauingsselskaper senere. Politiet får bilder når saken er registrert og saksnr forligger. De mente også at denne var litt spesiell.

 

så det er jo bare å håpe, men den er nok gjemt unna. Husk at motoren, Stinger 75 ikke er dagligvare, og at klørne som skal holde over akterspeilet er kappet. skal stikke innom noen båtsjapper hvor jeg har godt samarbeid og si ifra i tilfelle noen etterpør deler etc til en Stinger.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

jeg skal informere styret i havna mi, og holde utkikk i andre havner i øyeren og nitelva. Min havn er nærmeste gavn fra der båten ble stjålet, så kan tenkes at den kommer hit....

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Det er nesten ikke noen vits og anmelde noen ting lenger . Fikk Tv stjålet fra Postterminalen i Molde og jeg anmeldte saken pga dokumentfalsk "forfalsket min signatur" . Det var nesten så brevet om henleggelse kom hjem til meg før jeg gjorde det . Faren er vel at hverken båt eller motor er i dette landet lengre , utrolig surt og man kan jo lure på hvorfor man betaler skatt .

Link to post
Share on other sites

Jupp jeg vet. Det er nesten som det lønner seg å være kriminell i dette landet.

 

Dette var jo et raid, de tok masse annet i en garasjerekke også.

 

når vi hadde innbrudd på hytta blei det skikkelig oppvask. Jeg måtte hjelpe polisen i Askim med hendelsesforløpet, helt fra de tullingene stakk av fra ungdomshjemmet på Romerike, til de ble tatt under forsøk på biltyveri utenfor Spydeberg. Politiet trodde kun de hadde huket noen biltyver. Men når vi fikk høre de hadde blitt tatt (fra han som eide bilen) ringte jeg polisen,

 

Gutta hadde gjort innbrudd på en skole i Ski hvor de stjal 2 mopeder (som vi fant i skogen senere) og kjørt ut til hyttefeltet. Der gjorde de innbrudd i 8 hytter, ramponerte 2. skøt i stykker interiør, brant det opp etc, og mye annet. Når politiet fikk vite at jeg hadde funnet blod i hytta kom de tilbake og tok dna prøver. Vi måtte jo hente de i båten, og dette var på høsten. Og de frøs ganske bra :)

 

Bever fikk de se også. Så begge betjentene fikk litt mer å se på. De var veldig hyggelige, presenterte seg også.

 

Jeg måtte selv ta kontakt med polisen etter 1 uke og spørre hva i hule vi skulle gjøre med mopedene til denne skolen. så etter litt tlf fra politiet kom det en kar og hentet de, en med tilknytning til skolen.

 

Politiet fikk også full oversikt over hyttene, hyttenr, hvor de hadde tatt seg inn i hyttene, og ca rekkefølge. Vi fant jo ting fra vår hytte i andre hytter, og videre i den duren.

 

Men svina ble jo tatt, og vi fikk igjen på forsikringa. men litt irriterende at de knuste ei rute som jeg satt inn kun et par dager før. Det var flunka nytt.

 

Så der hadde vi en god opplevelse av politiet.

 

Men båt og tilhenger + motor, det ble det ikke noe orden på

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Det er nesten ikke noen vits og anmelde noen ting lenger . .......... man kan jo lure på hvorfor man betaler skatt .

Dette er jo ikke riktig tankemåte i det hele tatt. Vi forstår jo alle at det er ganske begrenset hvor mye resurser man kan legge i etterforskningen av slike enkeltsaker uansett hvor mye vi måtte ønske det. Muligheten er dog ganske stor for at endel ting dukker opp igjen i forbindelse med andre saker, og da er anmeldelsen viktig. Blant annet for at tingen skal komme tilbake i riktige hender.

Dette er en båt som dukker opp igjen, det er jeg helt sikker på. Får bare håpe at alt er like helt når så skjer! Du har jo hjelp i fra hver krok i landet Brodern!

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Ja du har jo rett i det du skriver Smiley :) Ønskedrømmen hadde vel vært mer Politi, og mindre Politi :)

 

Håper den båten dukker opp igjen. Det er jo kjennetegn på både motor og båt som ikke lar seg fjerne sånn uten videre. Innfresinger i aluen etc.

 

Men båden er lett å kjenne igjen. Jeg har aldri sett en maken båt før.

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...