Jump to content

Hvor kan eg få tak i messing plugg for sink


Birchwood 320

Recommended Posts

Eg veit kor eg får en slik liten sink med plugg. Men eg er på jakt etter bare pluggen slik at eg kan skifte sinker uten å måtte kjøpe med plugg hver gang. En slik koster 320 spenn med sink og plugg og da eg har 4 stk pr motor blir det dyrt.

 

Pluggen har tomme gjenger 3/8 . Samme som i deler til røropplegg i huset. Men det er ingen som eg kan bore opp for dei er utborret allerede. Noen som skjønner spørsmålet mitt? Vanskelig å forklare.

bsm_p238c.jpg

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Om du får tak i rette pluggen så er sinken gjenget opp i ene enden og skrues bare inn i pluggen ved skifte. En sink uten plugg koster ca58 kroner og det er billigere enn 280 -320 kroner.

 

Da er sinken faktisk ferdig gjenget.

 

Takk for linken HelgeO .. Der koster dei faktisk 50,625 pr stykk levert her i Norge. Det er minst 230 kroner billigere enn butikker eg har sjekket(vil helst ikke nevne navn)

 

Eg trenger vel minst 2 sett x 8 i året..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

jo har tenkt tanken. Men vet ikke kor eg får sinkstenger her på skjæret da.Finnes det noko plass i Stavanger / Sandnes distriktet kanskje. Er her sør nå. Skal innom Jama Marina i dag og se om di har fått plugger til volvo penta. Noe uorginale plugger. Dei skal vist kunne skrues inn nye sinker i. Men det kjem ann på prisen. Eg har noe begrenset pengehaug for tiden.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Da hadde butikke fått inn feile plugger. At det skal være så vanskelig å få tak i 3/8 plugger kor eg kan borre opp senter på.. Skjønner ikke det.. Finner ingen plasser kor dette finnes

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Er det en vanlig messing blindplugg uten "boring" du er på jakt etter? Trodde dette var vanlig handelsvare hos f eks det som en gang var Stavanger Rørhandel. Slike plugger mener jeg finnes hos lokale verksteder her i distriktet. Har selv boret/gjenget og satt inn bolt som feste for hjemmelagede zinker i slik plugg. Kostet ikke mange kronene.

Redigert av lnjk (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dei rørleggere eg har vert innom har noen plugger men om du skal borre og gjenge er det maks 5-6 mm med gjenger du får pga pluggen ikke er noe tykk..

Men eg bestilte 8 stk her så det kom på 324 kroner + eventuelt mva her i landet på den summen. Det var ca 280 kroner mindre enn her i landet men det er pr stk her.

 

Eg bestilte og kl 1524 altså 2 min etter eg betalte fekk eg mail om at ordren var registrert. Kl 1600 fekk eg mail om at ordren er shipped med tracking nummer og det hele. Så får vi se kor lang tid dette vil ta med USPS.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...