tom-ass Startet 28.Februar.2011 Del på Facebook Startet 28.Februar.2011 Regner med jeg ikke er alene om dette. Jeg må stadig vri og lea på alt av utstyr jeg skal ha i en sig.tenner-kontakt, det være mobilladere, søkelys, støvsuger osv osv. Jeg har 5 sig.tennerkontakter ved styreposisjon og alle er like elendige virker det som, selv om det ikke er samme fabrikat. Vurderer og rett og slett bytte til en annen type, men det er ikke så mange å velge mellom, og alt av utstyr blir jo levert med standard sig.tenner. Noen som har samme erfaringer og har løst problemet?? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Mulligan Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Sikker på at du ikke blander denne sigarettennerkontakten med DIN normerte 12V kontakter? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 ...........Noen som har samme erfaringer og har løst problemet?? Vet ikke om jeg har løst problemet, men det er iallefall lenger tid mellom hver gang sig.tenner kontakten ikke virker... Sprayer først med biltemas Oksidrens ( 36-523 ) http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=36523 Deretter sprayer jeg med Biltemas Kontakt beskytter ( 36-524 ) http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=36524&page=1 Dessuten passer jeg på å lukke lokket på tenner-kontakten når den ikke er i bruk. Dette har fungert ganske bra .... tror det var ifjor vår jeg brukte stoffene sist. Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) sigarettennerkontakten med DIN normerte 12V kontakter? A-ha, Det er det jeg har som jeg trodde var noen ukurante sig tenner uttak. (Man lærer så le.... bla, bla) Men hvor får man tak i "han" plugg til disse DIN normerte? mvh spilli Redigert 28.Februar.2011 av spilli (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 I (VW)arbeidsbilen er sigarettenner kontakten stram og jomfruelig, i privatbilen (USA bil) er det tre uttak i dashbordet, og de er like slække og utkjørte alle tre... Lett å få den inn, men den sklir nesten rett ut igjen. I arbeidsbilen så tenker jeg, rett før jeg skal til å dytte den inn, "inn skal den, om vi skal gråte begge to", og etter et krafttak er den til bunns. Og der sitter den virkelig godt, helt til jeg trekker den ut, fornøyd og topplada. Priavatbilen har tre slakke hull, mens arbeidsbilen har bare et stramt og fint, hva er egentlig best tro? Hullene i båten er også slakke... hmpf... Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Fantino Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Det finnes noen kontakter (med gummilokk som nevnt over) som har et slags "J-spor" der pluggen låses ved å trykke den inn og vri litt mot høyre. Har et slikt i båten og det funker upåklagelig. Vet dessverre ikke fabrikat. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Dette er et generelt problem. I min (franske) båt er det noen originale virkelig flotte vanntette kontakter. Men hvor får jeg tak i disse? Her hjemme og i alle middelhavslandene vi har seilt i er det bare disse elendige sig.tenner kontaktene å få kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Virker nesten som det er flere standarder ute og går.. Skulle ha en slik usb strøm-dings til bil/båt til iphone lader, og prøvde en liten Hama tass, som jeg kjøpte på elkjøp. den passa ikke i det hele på min Opel Omega. Bytta til en annen Hama sak, litt større, og vips! Et tips kan være å finne den pluggen som passer best, hos claseren elle biltema, og bytte alle pluggene som er "løse i fisken".. Sitér dette innlegget Link to post
stave Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Dersom du skal bruke kontakten til "fast" utstyr kan dette vere eit alternativ: MagCode Strømuttak Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 (redigert) Det finnes noen kontakter (med gummilokk som nevnt over) som har et slags "J-spor" der pluggen låses ved å trykke den inn og vri litt mot høyre. Har et slikt i båten og det funker upåklagelig. Vet dessverre ikke fabrikat. Marinco Sealink heter denne; og det har jeg montert i min båt. Fungerer absolutt upåklagelig! Disse selges bl.a. på Maritim - det koster å være kar. Over 600,- for TO sigarettenneruttak, tenkte jeg. Men i det lange løp er det definitivt verdt det! (Det passer også med alle vanlige "dingser" som f.eks. mobilladere. Dersom man bruker medfølgende plugg, kan denne vris i en låst posisjon.) Redigert 28.Februar.2011 av shaukaas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 28.Februar.2011 Del på Facebook Svart 28.Februar.2011 Priavatbilen har tre slakke hull, mens arbeidsbilen har bare et stramt og fint, hva er egentlig best tro? Helt klart best med et stramt og fint enn tre slakke Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Roger jo Svart 14.Desember.2013 Del på Facebook Svart 14.Desember.2013 (redigert) Vekker denne tråden da jeg er lei av varme Sigarettplugger. Noen som har testet denne 12V 13A fra Clas burde være bra da den er en skrukontakt. Eller disse. Elfaelektronikk.no har også noe som ser bra ut 12V 16A Hun Han Dobbel Redigert 14.Desember.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.