Jump to content

Forbannelse over sigarettenner-kontakter, bytte?

tom-ass

Recommended Posts

Regner med jeg ikke er alene om dette.

Jeg må stadig vri og lea på alt av utstyr jeg skal ha i en sig.tenner-kontakt, det være mobilladere, søkelys, støvsuger osv osv.

Jeg har 5 sig.tennerkontakter ved styreposisjon og alle er like elendige virker det som, selv om det ikke er samme fabrikat.

Vurderer og rett og slett bytte til en annen type, men det er ikke så mange å velge mellom, og alt av utstyr blir jo levert med standard sig.tenner.

Noen som har samme erfaringer og har løst problemet??

Bygdetulling med båtførerbevis!

...........Noen som har samme erfaringer og har løst problemet??

Vet ikke om jeg har løst problemet, men det er iallefall lenger tid mellom hver gang sig.tenner kontakten ikke virker...

Sprayer først med biltemas Oksidrens ( 36-523 )

http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=36523

Deretter sprayer jeg med Biltemas Kontakt beskytter ( 36-524 )

http://www.biltema.no/no/Sok1/Alle/?quicksearchquery=36524&page=1

Dessuten passer jeg på å lukke lokket på tenner-kontakten når den ikke er i bruk.

Dette har fungert ganske bra .... tror det var ifjor vår jeg brukte stoffene sist.

I (VW)arbeidsbilen er sigarettenner kontakten stram og jomfruelig, i privatbilen (USA bil) er det tre uttak i dashbordet, og de er like slække og utkjørte alle tre...

Lett å få den inn, men den sklir nesten rett ut igjen.

I arbeidsbilen så tenker jeg, rett før jeg skal til å dytte den inn,

"inn skal den, om vi skal gråte begge to",

og etter et krafttak er den til bunns.

Og der sitter den virkelig godt, helt til jeg trekker den ut, fornøyd og topplada.

Priavatbilen har tre slakke hull, mens arbeidsbilen har bare et stramt og fint, hva er egentlig best tro? :confused:

Hullene i båten er også slakke... hmpf...

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Virker nesten som det er flere standarder ute og går.. Skulle ha en slik usb strøm-dings til bil/båt til iphone lader, og prøvde en liten Hama tass, som jeg kjøpte på elkjøp. den passa ikke i det hele på min Opel Omega. Bytta til en annen Hama sak, litt større, og vips!

Et tips kan være å finne den pluggen som passer best, hos claseren elle biltema, og bytte alle pluggene som er "løse i fisken"..

Det finnes noen kontakter (med gummilokk som nevnt over) som har et slags "J-spor" der pluggen låses ved å trykke den inn og vri litt mot høyre. Har et slikt i båten og det funker upåklagelig. Vet dessverre ikke fabrikat.

Marinco Sealink heter denne; og det har jeg montert i min båt. Fungerer absolutt upåklagelig!

Disse selges bl.a. på Maritim - det koster å være kar. Over 600,- for TO sigarettenneruttak, tenkte jeg. Men i det lange løp er det definitivt verdt det! (Det passer også med alle vanlige "dingser" som f.eks. mobilladere. Dersom man bruker medfølgende plugg, kan denne vris i en låst posisjon.)

Redigert av shaukaas (see edit history)
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...