Jump to content

Tips til å få lydisolert motorkassen så godt som mulig


Retox_93

Recommended Posts

Hei kjære Baatplassen

 

Holder på med et prosjekt der e skal bygge opp nytt i min lille sjekta. Og har begynt med å lage motorkasse. Hadde båten på sjøen 2010, men motorkassen var så utrolig dårlig, så bestemte meg får å lage en ny en. Var vanskelig å snakke til en person som satt en meter ifra meg.

 

Så, er det noen som har noen tips til hva slags isolasjons plater e skal bruke? Evt noe lim som hjelper mot å sleppe ut lyd.

 

Kom med tips og hva e burde gjøre og ikke gjøre. Har lyst til å få det så stille som mulig. Og nei. skal ikke bruke hørselvern

 

 

 

Dette bilde er ifra fjor sommer, men bare et bilde dere viser hvor høyt motoren sitter

bilde0021.jpg

 

Link to post
Share on other sites

Var nylig en annen tråd her med samme tema...jeg stilte der spørsmål om disse platene som ble anbefalt håndterte sterk temperatur fra en varm eksosmanifold/turbo..

var ikke særlig interesse for det..

Skal ta noen bilder av en slik isolasjon som løsnet hos meg og havnet ned på noen varme deler deler til eksosen...

Vil bli overrasket....Jeg vet ihvertfall hvilke jeg ville valgt: Den som ikke tar fyr og/eller slukker når du tar vekk flammen....

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal gjøre samme jobben som deg på snekka mi. Hadde det ikke vært for prisen så hadde eg gått for de dyreste mattene te biltema, eg tenkte på å støype motorkassen med Divincell eller Polyuteranskive med noen lag glassfiber utenpå og innvendig for så ha dempematte som du linker te.

Eg tror dette demper bedre enn reint treverk og finer, Eg skal bruke 30mm matter te motorkassen og 10mm matter under dørk.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Men tenkte på en ting. har kjøpt 30 mm til motorkassa, Er det lurt å bruke 30 mm ifra motorkassa og ned til kjølen rundt akslinga? Hjelper det også får lydisolering? 10 mm under dørken var en god ide. Det skal e jammen gjøre

 

Og så var det luft til motoren da.. Trenger den mye luft?

 

Kan eksos manifoilet antenne vanlig plater? Nå er kjølevannet mitt på mellom 40 til 45 grader. Så manifoilet blir vel ikke så mye varmere?

Redigert av Retox_93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Intresant tema:-)

 

du bør lime/fuge platene og plankene før du bruker lydisolasjonsplater. Bruk ESSVE sin akryl for lydisolasjon. Koster under 100 kr,så er en fordel å kjøpe en slik. Biltemas lydisoplater(skumgummi med en folie på toppen), den tåler en dem varme.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...