Jump to content

Valgets kval - 29 fot - Marex, Selby eller Nor Star?


Per-Henning

Recommended Posts

Hei

 

Jakter etter en god båt for kortere og kanskje noen lengre turer på nordvestlandet for en familie på fire. Prisnivå rundt en million og ikke eldre enn 2006-modell. Vil gjerne ha mulighet for "luft i håret" på fine dager og ly for været på mindre fine dager. Andre stikkord er dieselmotor, lettplanende og lettsolgt når den tid eventuelt kommer. Har så langt peilet ut disse tre som mest aktuelle:

- Marex 290 Suncruiser

- Selby 880 Seafighter

- Nor Star 290

 

Er det noen andre båter som er vel så bra innen disse kriteriene? Hvilken er best og hvorfor? Noen dårlige erfaringer med noen av disse?

 

Mvh

Per-Henning

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Bare så det er sagt med en gang så er jeg partisk i min uttalelse. :smiley: Selby er en vestlandsbåt bygget på vestlandet med tanke på oss som elsker å kjøre toppløst,samtidig som den har klassens beste inneplass for de dagene vi vil trekke inn.God kalesjeløsning og mange praktiske detaljer.God annenhåndsverdi for fabrikkbygde båter.Ta kontakt med Christian på www.selbyboats.no og kanskje du kan få et overraskende godt tilbud på en helt ny båt. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Skal ikke si så mye om hvilken båt som er "best" av disse tre, men vurderte selv nettopp Marex kontra NS 290 en del år tilbake.

Jeg likte godt måten NorStar hadde løst inngangene til stikk cabinen på og var samtidig litt usikker på om jeg ville akseptere det faktum at Marexen ikke hadde dolbord fra hekkken og fram. Vi syntes også, dengang at NorStar bød på adskillig større benkplass rundt vask og stekeplate.

Valgte derfor Nor Star og koste oss med den i en del år.

 

Det blir uansett en del kompromisser med båt, så det gjelder å tenke over hva en vil prioritere.

Sjømessig tror jeg det skiller lite mellom Marex og NorStar.

(Begge bygges på rel. gamle skrogformer)

 

Morty

Mvh Morty

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...