Gudrun Startet 2.Mars.2011 Del på Facebook Startet 2.Mars.2011 Har fått et spørsmål fra en skotte som jeg lurer på om noen her kan hjelpe til med: do you live near Oslo? If so can you tell me the name of the Tanker berths on the Portside approaching Oslo? Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Kommer vel litt an på hvor nærme Oslo han mener: Slagentangen mellom Tønsberg og Horten, eller Halvorshavn rett etter Filtvet. Jeg tipper Slagentangen. Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Cirion Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Oslo Bunkers på Filtvedt? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Fagerstrand, eller helt inne i Oslo, Sjursøya. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Jernbåten Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Oslo Bunkers og Halvorshavn er samme selskapet. Så vidt jeg vet har de lagt ned driften. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Fagerstrand, eller helt inne i Oslo, Sjursøya. Fagerstrand blir på "starbord side". Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
steoye Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Oslo Bunkers og Halvorshavn er samme selskapet. Så vidt jeg vet har de lagt ned driften. Det er korrekt. Halvorshavn er lagt ned, og ingen opplyste planer om gjenåpning. La vel ned i vinter da de mistet den siste store kontrakten. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Lindøya. Port side ved Gressholmen. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
lgboat Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 "Tanker berths" er Halvorshavn "on the port side approaching Oslo" dersom han snakker om å bunkre. Men som alle sier, nedlagt. Billig fuel (som jeg antar er det han er på utkikk etter) kan vel skaffes på annet vis. Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Han er riktignok skotte, men "billig" fuel blir vel litt stigmatiserende Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
lgboat Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Å, vi er vel alle skotter i så måte..... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Nei aner ikke hvor langt inn i fjorden han tenker... Men var det en opplagsplass for store tankskip i dette området? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Det er korrekt. Halvorshavn er lagt ned, og ingen opplyste planer om gjenåpning. La vel ned i vinter da de mistet den siste store kontrakten. Halvorshavn blir neppe gjenåpnet. Vi har fylling på moloen til Drøbak båtforening. Jeg vet ikke hvor stor båten til skotten er? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Gudrun Svart 2.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Nå har jeg en mistanke om at han er en eldre skotsk sjømann som har vært endel ganger inn Olsofjorden.. Tror mer han tenker tilbake og undres.... At han skal besøke denne plassen idag har jeg ingen tro på... Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Men var det en opplagsplass for store tankskip i dette området? Var vel ikke opplagsplass ved Slagen, men i Melsomvik, så vidt jeg husker I tillegg ved Holmestrand, men der er det ikke tankanlegg, og heller ikke "approaching Oslo" Men "port side" Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 2.Mars.2011 Del på Facebook Svart 2.Mars.2011 Var ihvertfall før endel som ligger til ankers innimellom ved slagen og venter på lossing eller last. Setter mine 10 cents på Slagen :) Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.