Jump to content

Maritim AS arrangerer temakveld : brann i båt


Bjørn Løvjomås

Recommended Posts

det kunne vært noe for meg.. og hadde jeg fått lov, kunne jeg ha tatt med videokameraet mitt og publisert det her etterpå, men spørs om de er villige til det..

 

Det er vel ikke helt usannsynlig om du spør pent? Det er sikker greit for Maritim (reklame / eksponering) men kanskje ikke alle fordragsholdere er så fortrolig med det? Men det skader jo ikke å spør.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

I følge Maritim, så har de gitt grønt lys for å filme det, så jeg tar med kamera og stativet og filmer så godt jeg kan, så publiserer jeg det og legger ut link her.. :)

 

Veldig bra!

Gått mi he ein Venndøl mæ kamera :thumbsup:

Skulle gjerne vært der selv, men er desverre på jobb.

Link to post
Share on other sites

Jeg var der og det var et informativt og nyttig tema, dessverre streika kameraet og ville ikke ta opp, så jeg fikk dessverre ikke tapet det,

det var først litt teori om brannsikkerhet, og litt info om de forskjellig apparatene osv,også ble det litt praktisk bruk av skum apparater..

detr ble servert kaffi, brus og pølser, og gode tilbud på sikkerhetsutstyr m.m :-)

 

en god kveld :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

ja, det var godt oppmøte, og avisen var der å knipset så det kommer vel et notis i avisen en av dagene å tenker jeg,

Brannvesenet fikk litt å bryne på også.. hehe,

Jeg tok opp dette med å kun ha ei hånd til å operere slukker med, det er ikke så lett å styre slangen og samtidig klemme håndtaket med ei hånd, så dette var noe som ikke var tenkt på, men vi kom opp med en ide om å fjerne slangen å heller få satt innpå et rør for å få retta pulver strålen den veien jeg peker med håndtaketog røret uten at pulveret skal spre seg for mye osv,

så nå har jeg litt å forske på :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Ja det kommer nye temakvelder, allede i mai sa dem,men da om kartplottere etc, det blir nok ikke reprise av dette med det første, men redningsselskapet burde arrangere slike event rundtom i landet, nyttig og viktig info.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Siden temaet er brann så kan jeg jo slenge ut et tips som jeg fikk fra BP tidligere, kanskje ikke alle fikk det med seg.

 

Kjøp røykvarslere som er programmerbar koblet sammen i felleskap med båtvennene, ligger dere i samme uthavn og det brenner i en båt så vekkes alle båtene samtidig og kan være tidlig ute med hjelp osv, noe som er ekstremt viktig.

I mange tilfeller så våkner ikke de i båten det brenner i før det er for sent og da er sjansen for å overleve mye større med mange våkne mennesker i nabobåtene som skjønner at det brenner.

 

Jeg har kjøpt en haug av disse på maxbo som jeg skal gi til båtvennene og de tas i bruk så snart de andre i gjengen setter ut båtene sine

Link to post
Share on other sites

veldig god ide enzo, en gjestehavn burde hatt en drøss av slike koblet sammen, og når man tas i mot av havnevakta får man utdelt en slik til leie inntil man skal dra igjen, i en båthavn ligger vi jo tett i tett så.

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Var det Kodvaag som nevnte noe om dette i en tråd tidligere? Jeg liker og tanken på å bli vekket om en noen plasser bortenfor meg tar fyr.. Og jeg har ikke noen form for brannvarsler ombord.. så dette står på listen.

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Veldig godt forslag med seriekoblede varslere...men finnes det mulighet for at folk lager nattmat etter cognacen og våkner hele "nabolaget"? I så fall er det kanskje siste gangen han gjør det :discuss:

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...