Jump to content

Hvilken bok anbefaler Dere til båtførerprøven?

Beech

Recommended Posts

Vel, det kommer an på bakgrunnen din. Som ny og godt voksen båteier valgte jeg å ta prøven i fjor. Prøven kan man mene mye om, men kurset i forkant hadde jeg god nytte av, men da var jo min bakgrunn landkrabbe og snekkemannskap (hente øl og kaffe).

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Prøv en av disse bøkene:

- Veien til Båtførerprøven, Olaf Trysnes, Cappelen Damm forlag.

- Båtføreren, Audun T. Sætre, ExLibriz forlag.

Helt enig!

Jeg har brukt den første av disse i ca 20 år, i stadig nye utgaver og opplag. Gamle feil skiftes ut med nye, men alt i alt noenlunde OK.

Nå har jeg hatt den sistnevnte boken i hendene noen dager og den er mer tiltalende, samtidig som den har langt mer stoff enn det som er pensum, slik at de som gjerne vil gå videre har mye godt stoff å arbeide med :thumbsup:

Lykke til med prøven!

Med vennlig hilsen POSEIDON

ingen, du trenger ikke

båtførerprøven flyr du igjennom uten å anstrenge deg! :thumbsup:

Unnskyld meg Laffus, men dette er det reneste tullball! Det er utgitt flere meget gode bøker med pensumet til båtførerprøven. Felles for de fleste nye bøkene er at de også inneholder mye nyttig informasjon i tillegg til pensumet til båtførerprøven, ikke minst når det gjelder lover, forskrifter og regelverk for ferdsel på sjøen. Jeg har derfor bøkene liggende, både om bord i "Skibet" og hjemme, og har ofte hatt både nytte og glede av å slå opp når det er noe jeg vil vite eller er usikker på. Bøkene anbefales på det varmeste!

Hilsen Syvert :thumbsup:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...