Jump to content

Er i nybåten i helgen i Stavanger


Kire

Recommended Posts

Ja, er nå endelig i båten en helg og gjør meg kjent. Deilig å være her, da den er langt hjemmenifra liksom.

Skal vaske stelle og ordne litt, samt forberede hjemtur som blir om ikke så lenge.

 

Litt enkel matlaging i kveld. Lang kjøretur og mye trafikk, så litt sliten i kveld, men i morgen blir det storvasking av båten

 

dsc_4573.jpg

Link to post
Share on other sites

Er nok en deilig følelse, ja! F37'en som jeg snakket om ble også solgt i dag forsto jeg. Skulle vist østover den også. Jeg for min del var jo veldig fristet og var i kontakt med dem, men så var det dette D-motor fenonemet som gjorde meg veldig usikker...tror jeg gjør som deg og ser meg om etter noe mer skuddsikkert, eller beholder den jeg har? Får se - det er vel bare til det dukker opp en annen som jeg "faller" for så er det full fyr igjen ;-)) Sealine F37 eller Princess/fairline 38 er vel det som er greia tror jeg...

Link to post
Share on other sites

Ja, er nå endelig i båten en helg og gjør meg kjent. Deilig å være her, da den er langt hjemmenifra liksom.

Skal vaske stelle og ordne litt, samt forberede hjemtur som blir om ikke så lenge.

 

Litt enkel matlaging i kveld. Lang kjøretur og mye trafikk, så litt sliten i kveld, men i morgen blir det storvasking av båten

 

Kjenner den følelsen. Herlig! Han en fin kveld, Kire, og hold oss oppdatert :sailing:

Link to post
Share on other sites

Er nok en deilig følelse, ja! F37'en som jeg snakket om ble også solgt i dag forsto jeg. Skulle vist østover den også. Jeg for min del var jo veldig fristet og var i kontakt med dem, men så var det dette D-motor fenonemet som gjorde meg veldig usikker...tror jeg gjør som deg og ser meg om etter noe mer skuddsikkert, eller beholder den jeg har? Får se - det er vel bare til det dukker opp en annen som jeg "faller" for så er det full fyr igjen ;-)) Sealine F37 eller Princess/fairline 38 er vel det som er greia tror jeg...

 

Ja, var hos Rudolf i stad og skulle se litt på den i morra, er solgt, men må se den. Var det noe D motorer i den da?? Kompis av meg kjøpte en Fairlien 28 nå i december og lekker båt det, men jeg digger Sealine 37`n og hadde valgt den altså

 

Kjenner den følelsen. Herlig! Han en fin kveld, Kire, og hold oss oppdatert :sailing:

 

Holder dere oppdatert vettu, Mulig jeg kjører ut en tur i morra, får de....

Link to post
Share on other sites

Sealine F37 eller Princess/fairline 38 er vel det som er greia tror jeg...

 

Sealine har mange spennende løsninger som som hverken P eller F har. F38 er like stor som en P40.

Samme skrog. P 38 er mindre. Men uansett har P et veldig godt navn i markedet. Tror konkursen ikke klarer å ødelegge dette. Arne Høvik & co har et godt navn i markedet og vil jobbe hardt for å opprettholde etterspørslen.

 

En Sealine 37 med 2 stk kad 300 er ikke et dumt valg.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Ja, er nå endelig i båten en helg og gjør meg kjent. Deilig å være her, da den er langt hjemmenifra liksom.

 

 

 

Kjenner følelsen, da jeg selv hadde overnatting i båten da den lå i England en stund før jeg hentet! Magisk følelse syntes jeg.

Kos deg i nybåten :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt Kire! Herlig å kose seg ombord i fred og ro

 

Enig med Baatsmann at Sealine har mange interessante løsninger. Noen av dem er i overkant interessante synes jeg - men smaken er hver og en sin :smiley:

 

 

En interessant båt synes jeg. Mange nivåer - og mange løsninger.

 

http://www.nordwest.se/usedboats/photogallery/sealine410/

 

Poenget mitt med P40 er at det antakelig er en av norges mest kurante bruktbåter. Og Johs Lunde har nok ikke klart å ødelegge annet enn sitt eget rykte. Norsk Båtsenter har nok kommet seg vel gjennom krisen om de ikke gjør noe veldig dumt fremover da. Litt mindre storbåtgalskap og litt tilpasning til dagens marked er nok klokt tenker jeg.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt Kire! Herlig å kose seg ombord i fred og ro

 

 

 

En interessant båt synes jeg. Mange nivåer - og mange løsninger.

 

http://www.nordwest.se/usedboats/photogallery/sealine410/

 

 

Ja gratulerer KIRE.. hærlig følelse :thumbsup:

 

Den 410n hos nordwest er en sjelden vare her hjemme.. de er gigantiske i dimmensjonene og har full akterlugar som er tiltenkt som captain cabin..

 

Jeg har noen tester liggende i pdf på denne mener jeg..

 

Hvis noen er interesert og få tilsent via mail ta kontakt :flag_bp:

 

Alfb.. Husk på at P38 og F38 er ikke de samme båtene som tidligere bemerket av flere.. P38 er kjent for (i uk og her) og være litt av en fjordplog og gå svært høyt med nesen. F38 og P40 derimot har flotte skrog..

 

Kos deg videre i ny båten KIRE.. hvis du har like fint vær som her på østlandet idag så NYT :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt Kire! Herlig å kose seg ombord i fred og ro

 

Enig med Baatsmann at Sealine har mange interessante løsninger. Noen av dem er i overkant interessante synes jeg - men smaken er hver og en sin :smiley:

 

 

En interessant båt synes jeg. Mange nivåer - og mange løsninger.

 

http://www.nordwest.se/usedboats/photogallery/sealine410/

 

Poenget mitt med P40 er at det antakelig er en av norges mest kurante bruktbåter. Og Johs Lunde har nok ikke klart å ødelegge annet enn sitt eget rykte. Norsk Båtsenter har nok kommet seg vel gjennom krisen om de ikke gjør noe veldig dumt fremover da. Litt mindre storbåtgalskap og litt tilpasning til dagens marked er nok klokt tenker jeg.

 

 

Den Sealine 410`n der var flott. Den har jeg aldri sett før.

 

Takk alle sammen, det er flott vær her, men blåser ganske godt nå, så det blir å være i brygga, siden jeg er alene og kose meg videre.

Link to post
Share on other sites

jeg har vært ombord i den Sealine 410'en.En interessant båt - ikke i min smak (surprise surprise :wink:) - men en ekstremt rommelig boobåt. Lukten av engelsek dype tepper og wunder baum luftfrisker stemmer ikke helt med deg jeg tenker på med vann og båt - men vi er ulike. Plassen er enorm ombord i hvertfall.

 

F38=Fairline Phantom 38?

P40 er modellbetegnelsen til Princess (P=flybridge, V=sport). Fairline heter

 

Jeg var i diskusjon med Trond Sundal om en Phantom 40 da vi kjøpte NordWesten. Trond skulle ha 5,2 millioner for den båten med D6 370. På aktuell pund kurs var båtens pris ca 4 mill. Vi kom aldri i mål med den handelen - Trond surnet litt på veien da jeg stilte noen spørsmål han ikke likte. Jeg tror han solgte den for rundt 3,5 til slutt. Det var nok rett pris på den båten om man ser på bruktprisene i dag. Jeg er ekstremt glad for at vi ikke fant tonen med Sundal - det verditapet hadde vært smertefult.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kire:

Sikkert deilig å komme i "nybåten", og få gjort seg bedre kjent med alt.

Skal du beholde hele teppet i salongen eller legger du teak ved pentry slik en del andre har gjort?

 

Teppene aner jeg ikke enda, men en ting er sikkert, de er ihvertfall svarte (alt for svarte) fatter ikke at de lager/velger det slik, men men.

Kunne tenkt med dørker i laminat over det hele, men vet ikke hva jeg skulle gjort. De er vel 12mm vel?

Legge parkett kanskje, hm.

Får se det ann etterhvert

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...