qwerty Startet 5.Mars.2011 Del på Facebook Startet 5.Mars.2011 Hei. Noen som har erfaring med Suzuki 40 Hk 2000 modell. Har fått opplyst at dette er en motor som er lik 2010 mod, noe jeg ikke er helt sikker på. Vurdere å kjøpe meg en slik og montere på Ryds 440. Kan motoren justere opp til 50 Hk? Ut i fra tekniske data er disse motorene like, sett bort i fra max turtall og effekt. Hvis man kan tune opp denne til 50 Hk, vil den da ha samme momentkurve som den som er solgt som 50 Hk. Dette med tanke på vannsport osv. Har i dag en gammel 50hk totakter monter. Denne er grei til vårt bruk, men ønsker oss en som går litt stillere og muligens litt lavere forbruk. Er klar over litt vektforskjell på to og firetakter Takk for tilbakemelding. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Daffy Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Skjønner etterhvert at det er firetakteren du snakker om. som regel er det mer lønnsomt å kjøpe en større motor enn å trimme en firetakter fordi du må bytte kamaksel for å oppnå ønsket effekt. Det er nok en stor jobb. Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post Share on other sites More sharing options...
GunR Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Jeg vil si: Kjøp en 50- hester, eller kanskje helst en 60- hester. Begynner du å klå på en ny motor mister du nok garanti og reklamasjonsrett gjelder vel heller ikke lenger, når du har gjort endringer i produktet.. Er i (nesten) samme båt selv, kjøpte min lille Viksund med 40- hester, trodde det skulle holde... Skulle kjøpt 60- hester, er perfekt til min båt.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) Ikke lønnsomt http://forums.iboats.com/showthread.php?t=144713&page=1 Derimot står det et par nesten nye E-tec 60 på finn til lav pris... gunstige kjøp. Samme vekt som DF40/50. Og definitivt sprekere. Redigert: den ene ble visst solgt på dagen, ikke så rart. Men en igjen da. Redigert 5.Mars.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
qwerty Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Tror jeg satser på en "ekte" 50 Hk. Sal følge med på finn.no, men det er ikke så mange i nærheten som ligger for salg. Må reise langt, eller kjøpe usett og få den sendt opp til Trøndelag. Men det blir vel en løsning får junior får båten på vannet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 (redigert) Jeg kjøpte en Honda BF90D fra mjøstraktene i fjor, usett. Gikk helt fint det. Han glemte å sende med et par viktige ting bl.a. nøklene Men det gikk nå bra å få det ettersendt. Men man kan jo være uheldig også. Honda BF50 er litt morsom.. det er jo den eneste i den klassen som veier godt under 100 kg hvis man er opptatt av vekt. Jeg hadde en Galia 440 med E-tec 40 som jeg bygde om til 50 hk. Bytta motorstyringsmodul bl.a. (fikk tak i brukt). Økte toppfarten med ca 3 knop (samt bytte til stålpropell). Men 60 hk var jo drømmen, det er jo samme vekt. Redigert 6.Mars.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
qwerty Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Jo, somregel går det greit. Hva er vekten på honda 50Hk? Dette med vekt spiller noen rolle, det er jo snakk om en liten båt, med begrenset bæring i hekken. Er litt usikker på hva den gamle johnson 50 veier, tipper rundt 80 kilo. Motor som er langt ov er 100 tror jeg blir for mye på hekken. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Teerex Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 (redigert) Honda 50 er vel 90-95 kg alt etter årsmodell osv. Lite utvalg brukt i Norge tror jeg, bedre i sverige. Jeg hadde en -97 modell en gang i tiden. Forgasserversjonen 3 syl. 3 forgassere. Båten var en tung Mørebas 17 men det funket da på et vis, men bytta til DF70 men den var faktisk i tyngste laget. Redigert 6.Mars.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.