Jump to content

Marelon ventil - Hvilken gjennomføring?

Frøken Fryd

Recommended Posts

Det eneste jeg ikke finner hos de er T-ledd. Siden jeg har kjølvann både fra egen ventil og fra drevet skulle jeg helst hatt t-leddet. Jeg kan også blinde av hele drevet og fjerne transom slangen, tviler på at jeg trenger det vannet for kjøling av motoren.

Har du sjekket Trudesign sine gjennomføringer og kraner som Ilas har , skal ha nytt kjølevannsinntak og blende av det som går via drevet . Må jeg ha sil (pick up) eller kan jeg unnvære dette ? hvis inntaket ligger flush med skråget vil det vel bli sug i innløpet i 20 knop ? Noen som vet?

• 2 uker senere...

Har vært en tur på messa og samlet litt lektyre fra div. utstyrs"pushere".

Ser at prisen på Marelon ventiler fra Maritim er omtrent dobbel av hva prisen på Trudesign sine er fra Seatronic/Ilas. Er det en solid kvalitetsforskjell her, eller hva er det som utgjør denne kraftige prisfoskjellen? :confused:

"Sistemann tar med flagget"

Ser at prisen på Marelon ventiler fra Maritim er omtrent dobbel av hva prisen på Trudesign sine er fra Seatronic/Ilas. Er det en solid kvalitetsforskjell her, eller hva er det som utgjør denne kraftige prisfoskjellen?

Du skal ikke se bort fra at det er i lysten til fortjeneste at prisforskjellen ligger. Marelon er et godt kjent varemerke og de har vært lenge alene på markedet.

Javel, så da kan vi gå ut fra at kvaliteten er tilnærmet lik.

Synes bare prisforskjellen var rimelig stor til to, normalt billige utstyrsbutikker å være. Prisforskjellen ligger da nødvendigvis hos produsentene.....

"Sistemann tar med flagget"

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...