Frøken Fryd Startet 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2011 (redigert) Vurderer å bytte til Marelon sine ventiler på kjølvannet til motorene. Men er litt usikkert på hvordan de monteres? Finner ikke noe "pickup" til vannet, kun selve ventilen. Noen som har montert slike? Edit: fant den jo her likevel! Redigert 5.Mars.2011 av Frøken Fryd (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Jada, de har komplett program. Brukte Marelon på den forrige båten vår, og var meget godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2011 Det eneste jeg ikke finner hos de er T-ledd. Siden jeg har kjølvann både fra egen ventil og fra drevet skulle jeg helst hatt t-leddet. Jeg kan også blinde av hele drevet og fjerne transom slangen, tviler på at jeg trenger det vannet for kjøling av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Jeg hadde Y-ventil fra Marelon. Funksjonen var så vidt jeg husker løp A eller løp B eller begge stengt. Jeg husker ikke om begge kunne være åpne samtidig, men tviler på det. Kanskje en slik ventil vil løse problemet ditt? Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Har noen gjort seg erfaringer om disse ventilene er "mer" eller "mindre" utsatt for frostsprengning enn ventiler i messing og syrefast? Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
marius Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Har du sjekket Trudesign sine gjennomføringer og kraner som Ilas har , skal ha nytt kjølevannsinntak og blende av det som går via drevet . Må jeg ha sil (pick up) eller kan jeg unnvære dette ? hvis inntaket ligger flush med skråget vil det vel bli sug i innløpet i 20 knop ? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 De ser ikke ut til å være mer utsatt. Lå i isen i mange år med Marelon under vannlinjen. Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Det er jo bra, da er det jo faktisk en del fordeler med å bytte til Marelon. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Kasina Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Har vært en tur på messa og samlet litt lektyre fra div. utstyrs"pushere". Ser at prisen på Marelon ventiler fra Maritim er omtrent dobbel av hva prisen på Trudesign sine er fra Seatronic/Ilas. Er det en solid kvalitetsforskjell her, eller hva er det som utgjør denne kraftige prisfoskjellen? Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Hulda Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Ser at prisen på Marelon ventiler fra Maritim er omtrent dobbel av hva prisen på Trudesign sine er fra Seatronic/Ilas. Er det en solid kvalitetsforskjell her, eller hva er det som utgjør denne kraftige prisfoskjellen? Du skal ikke se bort fra at det er i lysten til fortjeneste at prisforskjellen ligger. Marelon er et godt kjent varemerke og de har vært lenge alene på markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Javel, så da kan vi gå ut fra at kvaliteten er tilnærmet lik. Synes bare prisforskjellen var rimelig stor til to, normalt billige utstyrsbutikker å være. Prisforskjellen ligger da nødvendigvis hos produsentene..... Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.