Jump to content

Erfaringer med Mercruiser D- tronic 7,4 l 300hk


Thorlyn

Recommended Posts

Er det noen som har hvert borti disse beista??

 

Driver og myser på et prosjekt med disse oppi.. er det mulig og få vetug pris for noe sånt komplett med drev og hele hopprennet??

 

Er disse v8 dieseler som har hvert belemret med bøttevis av feil??

 

Kan innbille meg at disse ikke veier noen ting :crazy:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Se her ja... ja dere har rett 7,3 skal det være.. :flag_bp:

 

Prosjektet skal uannsett ikke ha de beista ombord.. grunnen til at jeg spør er at båten må importeres og da svarer ikke hk avgift seg hvis det er bare søppel av noen motorer..

 

Ser nå at bare HK og MVA utgjør ca 115 000.. har vel kanskje ikke trua og få solgt dette her hjemme for såååååå veldig høy pris.. lukter litt ukurant.. disse beista.

 

Pytt pytt da ryker de ut i Sverige hvis det blir noe av..

 

Mercruiser har jeg ikke filla peil på :wflag:

Redigert av Thorlyn (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Det var en 7.3 idi ikke d-tronic utgaven. Så veldig tunge er dem jo vel ikke. Mine rekke 6 ford er over700 kg og det er vel et par hundre mer en v8'eren.

Denne d-tronic saken er ganske heftig gøy. chippes vel til 400 mener eg å huske. 940 nm originalt.

 

Min motor fikk aldri opp turbo trykket pga at dieselpumpen var satt opp for bil og ikke båt. Dermed vekk eg bare 7-9 psi som omtrent som en fis.

 

Grei deletilgang men ganske dyre deler.

 

Dysene koster sjorta. 320 dollar stk. det er slike med pumpe i mener eg.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Jeg har forstått det slik etter litt googling at de plundrer med turbo og dyser vistnok.

Ellers var de jo ikke så fryktelig tunge.. ca 550kg pr stk.

Uannsett så tror jeg ikke det svarer seg og ta inn båten med disse ombord.. da det trolig er mer lønnsomt og selge hele pakka i Sverige da de har til tider høy us import av båter med bensin v8.. sånn sett så er de jo atraktive som "drop" inn for v8.

 

Takk for svar :flag_bp:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...