Thorlyn Startet 5.Mars.2011 Del på Facebook Startet 5.Mars.2011 Er det noen som har hvert borti disse beista?? Driver og myser på et prosjekt med disse oppi.. er det mulig og få vetug pris for noe sånt komplett med drev og hele hopprennet?? Er disse v8 dieseler som har hvert belemret med bøttevis av feil?? Kan innbille meg at disse ikke veier noen ting Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
adeneo Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Vet ikke mye om disse dessverre, utover at de høres ut til å være en desiliter for store??? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 solid maskin, bruktprisen er ikke så høy som vp/yanmar er min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) Ikke for å pirke, men dette er en 7,3 liter. Mercruiser har en 7,4 bensin.... Denne V8 dieselen har e hørt både det ene og andre om :confused: Redigert 5.Mars.2011 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Bitteliten Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Har ikke vi et medlem som nå har skifta nick som sleit mye med en slik motor? noe med turbotrykket som aldri kom opp slik det skulle? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 5.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 (redigert) Se her ja... ja dere har rett 7,3 skal det være.. Prosjektet skal uannsett ikke ha de beista ombord.. grunnen til at jeg spør er at båten må importeres og da svarer ikke hk avgift seg hvis det er bare søppel av noen motorer.. Ser nå at bare HK og MVA utgjør ca 115 000.. har vel kanskje ikke trua og få solgt dette her hjemme for såååååå veldig høy pris.. lukter litt ukurant.. disse beista. Pytt pytt da ryker de ut i Sverige hvis det blir noe av.. Mercruiser har jeg ikke filla peil på Redigert 5.Mars.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Birchwood 320 Svart 5.Mars.2011 Del på Facebook Svart 5.Mars.2011 Det var en 7.3 idi ikke d-tronic utgaven. Så veldig tunge er dem jo vel ikke. Mine rekke 6 ford er over700 kg og det er vel et par hundre mer en v8'eren. Denne d-tronic saken er ganske heftig gøy. chippes vel til 400 mener eg å huske. 940 nm originalt. Min motor fikk aldri opp turbo trykket pga at dieselpumpen var satt opp for bil og ikke båt. Dermed vekk eg bare 7-9 psi som omtrent som en fis. Grei deletilgang men ganske dyre deler. Dysene koster sjorta. 320 dollar stk. det er slike med pumpe i mener eg. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
tkb Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 I Mercruiserversjon var vel denne Internasjonal motoren ganske bra. Men det fins andre versjoner med marinisering som var litt trøblete. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Jeg har forstått det slik etter litt googling at de plundrer med turbo og dyser vistnok. Ellers var de jo ikke så fryktelig tunge.. ca 550kg pr stk. Uannsett så tror jeg ikke det svarer seg og ta inn båten med disse ombord.. da det trolig er mer lønnsomt og selge hele pakka i Sverige da de har til tider høy us import av båter med bensin v8.. sånn sett så er de jo atraktive som "drop" inn for v8. Takk for svar Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
andersb Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 når jeg tittet på dette sist lå bruktprisene på 40-60k Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 når jeg tittet på dette sist lå bruktprisene på 40-60k Netopp.. med da HK avg og mva på 115 000,- så er det absolutt ikke lønnsomt. Takk for svar Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.