Jump to content

Båt "kirkegård" der "Berserk" ble kjøpt


ergot

Recommended Posts

Marina Del Ray, Puerto Rico har tatt imot noen fine båter som har endt sine dager her.

 

Google Earth på posisjon 18-16'58.38" N / 65-38'14.82 W kan en finne mange av disse. Zoom inn og velg deg ut en båt så er du igang om ikke akkurat på vei, men ett godt stykke med tiden til hjelp.

 

Her er en godbit.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Slike havner/opplagsplasser finner omtrent på enhver populær bebodd karibisk øy.... Var selv innom en slik havn rett utenfor Port of Spain på Trinidad i 2005, og der var det mange seilbåter som bar preg av å ha overvintret i lengre tid... også et par Norske seilbåter var det.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ja Sydvesten det begynner å bli en del av disse på øyene - beklageligvis knuste drømmer i fleng og som burde være en lærepenge over at ikke alt alltid går som planlagt.

 

Men har en tid på seg kan en finne noen praktiske båter som kan sjøsettes og fortsette reisen. Bare en har kapital nok med seg.

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det finner en både her og der. I Korintkanalen ligge øya Trisona med en relativt stor uferdig havn. Det er også en av de knuste drømmers havn. Her lå mange, noen bra og noen mindre bra båter som tydeligvis hadde ligget i årevis. En lå halvt nedsunkent. Her var ingen havnemyndigheter så en kunne ligge her når pengene tok slutt. Noen lå der, hadde et stusslig liv, bl.a. en opprusta stålbåt med tannløs skipper, rasende på alle som kom inn i havna. Det en hører lite om ang. langturnseilere er de nokså mange som går dukken, sykdom, alkohol, stoff, pengemangel. Mest om hula hula og rom & coke.

Og hva alle skal bort i fattige og kriminelle Karibien skjønner ikke jeg.

 

Men, har noen drømmen så må de gjerne følge den, men helst vær obs på farene. :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det jeg synes er rart er at ingen prøver å lage business ut av dette. Det måtte jo vært et eldorado for eventyrere å kunne få seg en billig båt, pusse den oppe og legge i vei? Med litt organisering, og tilrettelegging burde det blitt populært.

Jo er en litt heldig så er det kanskje muligheter, men i praksis kan det nok være vanskelig å finne eiere til forlatte båter når de ligger på områder hvor myndigheter og lokalbefolkning ikke bryr seg med det. Og det er jo helst på slike plasser en finner forlatte båter.

Link to post
Share on other sites

Det kan så være free, men kan jo bli noe kjedelig om en senere møter på den virkelige eieren som forlanger båten utlevert etter at en har seilt denne til for eksempel New Zealand eller Europa.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Enig Jawik, tenker at en offentilig representant som kan få til en dom der eierskapet blir stadfestet rettslig er mannen å gå til uten at jeg har noe greie på dette i det hele tatt. Tror at det er fult mulig å kjøpe en båt fra et slikt sted å at fortgang kommer samtidig med penger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...