1125ex Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Har du forsøkt å dreie motoren for hand. Hvis den går like lett som den andre motoren som er i orden så kan du se bort fra eventuell skjæring, eller veskefylling i sylindrene. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Høres ut som kontaktsettet i innslaget på starteren ikke får kontakt synes jeg. Litt rart på såpass ny motor kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Hmm det er kanskje ikke smart og "kortslutte" starteren med en trekker heller?? Fristende da.. men elektronikken får vel kanskje hikke av den slags.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Jeg skal høre med Bonus om han ikke kan skrive om hvordan koder hentes ut - han vet det på sin båt som er 06 modell med samme motorer som du har Hei Puffen, jeg tok noen utklipp av 2006 instruksjonsboken. Send meg en IM om du vil ha hele boken som PDF fil. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Hvis startreleet klikker, så er det vel ingen elektronikkfeil. Startreleet får jo tydeligvis strøm, så da høres det ut som en mere tradisjonell elektrisk feil i releet. Om da startreleet opererer fullstendig, og ikke bare "nestenopererer". Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Ser ut til at det er rele eller starter ja. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Hadde samme symptom på min starter(annen motor), og det var kontaktsettet på innslaget som fusket. Skrudde av dekslet, tok ut boltene kablene sitter på og pusset disse(senere byttet til nye).Tok ut og pusset av skinna som innslaget beveger(bildet). Snudde den og flyttet den litt nærmere kontaktsettet på boltene, ved å legge i mellom skive bak. Som en test, i stedet for å kortslutte med verktøy, kan du koble på en hovedstrømsbryter med to kabler på innslaget. Mens en hjelper trekker innslaget via nøkkel, kan du vri på bryteren og se om du får start. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Hører ut for meg som dårlig kontakt - ville sjekket hovedstrømsbrytere. Har hørt folk som har hatt samme symptomer og at feilen lå i irr i hovedstrømskontakt. Spray og test igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 (redigert) Da har den startet. Årsaken ? nesten flaut og litt merkelig. Som mange gjettet på tidlig, var det problem med nok strøm fra batteriet. Som tidligere nevnt var det bra spenning, også inn på starteren. Problemet var altså strøm-mengden og ikke spenningen. Ladingen var også bra. Forbruksbatteriet var derimot totalt flatt, og ikke mulig å lade. Det ser derfor ut til at all ladekapsitet gikk til feil batteri. Etter å ha byttet forbruksbatteriet, fikk jeg antydning til strøm til starteren. Men ikke nok til å få start. Da etterfylte jeg vann på batteriet, og koblet fra alle kabler, og satte på egen lader. Da ble det liv. Konklusjonen er altså litt dårlig batterivedlikehold, kombinert med en uheldig forbindelse mellom start og forbruk via laderen. Redigert 13.Mars.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Fint du fant ut av det. Var det landstrøm laderen eller dynamoene som har ladet rart? Jeg anbefaler en batteritester. Biltema sin koster rundt 400 kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Det var landstrømladeren Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 (redigert) Innlegget fjernet. Var for sent ute!!!!! Redigert 13.Mars.2011 av kes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Feilmeldingen med rød trekant når jeg slakker av, er der fortsatt. Denne har tydeligvis sammenheng med noe annet enn startproblemet. Nå er den imidlertid levert på service, og der får de lese av. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 er finfilteret drenert for vann? Har du sjekket kjølevæskenivået? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 13.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 er finfilteret drenert for vann? Har du sjekket kjølevæskenivået? Ja på begge Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 (redigert) Hadde regelmessig kjølevæskealarm i 2 år når motor var kald og av og til når eg slakket ned. Da har motoren hatt årlig service på VP verksted uten at "feilen" ble rettet. Alarmen låg ikke i alarmloggen når diagnoseverktøyet ble koblet til. Eg fikk inntrykk av og trodde det var nok kjølevæske på, helt til eg fikk rede på at ekspansjonstanken skal fylles opp til dei to sorte "plastleppene" øverst er dekket. Etterfylte ca 3/4 liter, etterpå ingen alarm Redigert 13.Mars.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 14.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Da tror jeg at jeg vet årsaken til alarmen også. Båten ble kranet opp i dag. Hydraulikkslangen til tilten på det ene drevet, er ødelagt. (Hull) Dette gjør at dette drevet henger slapt uten motstand. Derfor svinger det i vannet ved brå nedslakking. Da får vi alarm pga. at drevet i et kort øyeblikk står for høyt i vannet. Det er i allefall teorien. Får det ikke bekreftet før vi kjører prøvetur. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 14.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Garanti / reklamasjon? Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 14.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Garanti / reklamasjon? Jeg har ikke sett slangen selv enda. Det er jo en gjenganger med hydraulikkslangene på VP D.serie. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Ja de slanger er et problem.... VP skulle have en ny type der er mere holdbar nu. Et af mange irritationsmomenter på DPH. Fik mine skiftet på reklamation (gratis) i år. Det er trods alr ok Andt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.