Thorlyn Startet 6.Mars.2011 Del på Facebook Startet 6.Mars.2011 Leste på BM sin side at Nimbus i Sverige har startet opp 24 timers "vakttelefon" der borte.. foreløbig gjelder den kun i Stockholmsområdet.. Flott tiltak synes jeg.. men en kan jo undres om hva grunnen til dette er? Er det pga at kundene til Nimbus i Stockholms området har behov for ekstra hjelp? Er det pga at Nimbus kun har VP motorer i sine båter og at vp ikke er så lette og få tak i ved stopp/prob? Eller er det kun for nettopp bedre service til sine kunder?? men 24 timers virker jo litt "overkill" I tilegg til dette har "sjøassistanse" (er det samme som vårt NSSR?) fått utdelt instruk og manualer til hver enkelt nimbus modell.. Link til artikkel: http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/($All)/6E18460542E4857DC12578480043E886?OpenDocument Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
havørn Svart 6.Mars.2011 Del på Facebook Svart 6.Mars.2011 Kommentar fra moderator: Personangrep slettet Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 men en kan jo undres om hva grunnen til dette er? Er nok pga D motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 (redigert) Nå må du huske medisinen din. Behøver nok ikke medisin Havørn.. (personangrep er ikke tilatt på dette forum) Det hadde forøvrig hvert hyggelig og fått noe konstruktivt fra din side Er nok pga D motorene. Nei det kan ikke være tilfelle... Hansi. Kanskje Nimbus eiere i Hovedstaden har litt fler tommeltotter?? Hadde hvert artig og vist grunnen i alle fall.. man setter ikke opp 24 timers support og i tillegg utruster redningstjenesten med manualer på alle båtene for ingen ting.. Redigert 7.Mars.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kaskazi Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Nimbus er inne på et rett spor her - å tenke kunde. Det har lenge undret meg at båtbransjen ikke har lært mer av bilbransjen på dette området. Når fikk du sist innkalling til årsservice fra din båtforhandler? Her ligger det an til både mer penger til forhandlerne og mer fornøyde kunder. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 BMW har jo haft "Mobility Service" med 24-timers vagt i mange år. Det samme har andre bilfirmaer. Så tanken er god. Og BMW har så vidt jeg ved ikke D-motorer i bilerne... Andy Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 (redigert) Se her ja Ja bilbransjen er jo kjent for dette.. men båtbransjen er jo "litt" mer snever.. men behovet er kanskje der og ikke minst flott service til sine kunder. Jeg bare tenkte på det med og utstyre redningstjenesten med manualer osv.. blir jo litt av et bibliotek Fordelen for redningstjenstete etc er at de raskt kan finne nødvendige inntak og oversikt over systemer ved assistanse. Og Major Andy.. det med D motorene var en spøk fra min side.. sååååååå mye feil er det ikke med disse Redigert 7.Mars.2011 av Thorlyn (see edit history) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kaskazi Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 VOLVO har D-motorer i sine biler.. Nimbus hadde Yanmarmotorer i sine båter tom 2002 tror jeg, men har så gått over til Volvo Penta. Vil tro at det er et kundepress for å gå tilbake? Uansett motor kan en vaktelefon være et positivt bidrag for båteiere! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 VOLVO har D-motorer i sine biler.. Nimbus hadde Yanmarmotorer i sine båter tom 2002 tror jeg, men har så gått over til Volvo Penta. Vil tro at det er et kundepress for å gå tilbake? Jeg vet at Nimbuser med Yanmar er meget poppulære på bruktfronten.. men om det er noe press fra kunder vet jeg ingenting om. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kaskazi Svart 7.Mars.2011 Del på Facebook Svart 7.Mars.2011 Jeg bare tenkte på det med og utstyre redningstjenesten med manualer osv.. blir jo litt av et bibliotek Manual-bibiloteket lagres på en Pc ombord. Synes at det er en god ide gi Redningsselskapet manualer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.