Erik Startet 8.Mars.2011 Del på Facebook Startet 8.Mars.2011 Kjøpte Seilbåt i fjor og skal slippe den for første gang nå som våren er kommet Har ikke hatt seilbåt før, så jeg er litt spent på hele prosessen, det er vel litt mer styr med en svær kjøl hengende under båten enn en liten snekke som bare kjøres inn i en vogn slik jeg var vandt med fra før . Jeg har foreløpig ikke egen krybbe, så jeg er avhengig av at der jeg slipper har de utstyr til å sette båten i. Ser bare for meg å være oppe noen dager, for å spyle/stoffe og skifte sink. Har dere noen gode anbefalinger på ett greit sted å få dette gjort ? Ligger i Lundsvågen nå, og på andre siden av Hundvåg fra 1 April. Har foldepropell og jernkjøl. Er det spesielle ting å passe på når man vårpusser seilbåt i forhold til snekker ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
SVG Seiler Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Hei, Jeg skal ha min 32 seilbåt opp første uken i april hos Åmøy havn. Tror standardprisen deres er 100 kroner/fot og det inkluderer spyling, løft opp og ned & krybbeleie. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Har dere ikke kranfasiliteter hos seilforeningene da? Er jo et stort seilmiljø i Stavanger og vil anta at de har krane og krybbe. Her i området er også seilforeningenes kraner tilgjengelig for ikke medlemmer men da for et høyere leiebeløp,men vil likevel i mange tilfeller være billigere enn på nøringsmarkedet. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Vi pleier å ta dette i Jåttåvågen. Billig og greit. Men bor du nærmere Åmøy, kan det være et like bra alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Jåttåvågen... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Eppa Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 (redigert) Prøv Naustvik Slipp & Båtbyggeri. Holder til her rett ved Lundsvågen. Redigert 8.Mars.2011 av Eppa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Seilforeningen 1928 - snakk med havnesjefen. Her får man alltid god hjelp og mange tips fra andre hyggelige og jordnære seilere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.