Jump to content

Hvor slippe seilbåt 32 fot i Stavanger (uten egen krybbe)


Erik

Recommended Posts

Kjøpte Seilbåt i fjor og skal slippe den for første gang nå som våren er kommet :cool:

 

Har ikke hatt seilbåt før, så jeg er litt spent på hele prosessen, det er vel litt mer styr med en svær kjøl hengende under båten enn en liten snekke som bare kjøres inn i en vogn slik jeg var vandt med fra før :blush: .

 

Jeg har foreløpig ikke egen krybbe, så jeg er avhengig av at der jeg slipper har de utstyr til å sette båten i.

 

Ser bare for meg å være oppe noen dager, for å spyle/stoffe og skifte sink.

 

Har dere noen gode anbefalinger på ett greit sted å få dette gjort ? Ligger i Lundsvågen nå, og på andre siden av Hundvåg fra 1 April.

 

Har foldepropell og jernkjøl. Er det spesielle ting å passe på når man vårpusser seilbåt i forhold til snekker ?

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Har dere ikke kranfasiliteter hos seilforeningene da? Er jo et stort seilmiljø i Stavanger og vil anta at de har krane og krybbe.

 

Her i området er også seilforeningenes kraner tilgjengelig for ikke medlemmer men da for et høyere leiebeløp,men vil likevel i mange tilfeller være billigere enn på nøringsmarkedet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...