Gudrun Startet 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2011 Okk, sånn kan det gå når teknikken svikter.... Heldigvis gikk det ikke folk med, denne gangen.... http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7538990 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Det er viktig å ha forsikringen i orden ihvertfall! Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Godt det bare er matriele skader ( og noe tapt inntekt), menneskeliv kan ikke erstattes. Regner med fraktebåten har forsikring... Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
tuffff Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Teknisk feil. Neppe fraktebåtens problem. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Desto viktigere at fiskebåten er skikkelig forsikret da. Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) Teknisk feil. Neppe fraktebåtens problem. mvh tuffff ? Hvis fraktebåten kjørt inn i fiskebåten, er det vel fraktebåtens problem/skyld, eller.... Redigert 8.Mars.2011 av Lykken V (see edit history) Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
bare lek(k)er Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 ? Hvis fraktebåten kjørt inn i fiskebåten, er det vel fraktebåtens problem/skyld, eller.... Nope, er ikke objektivt ansvar p båt, som d er v biluhell. Mao må hver av partene dekke sine egne tap. Med mindre d kan bevises at d var m "overlegg" (satt litt på spissen, men d er nesten slik) Er en god! grunn for egen kaskoforsikring på båten. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Nei! Fordi dette er ikke bilforsikring. Det er bare ved bilforsikring hvor bileieren er ansvarlig nesten uansett hva som er årsaken - teknisk svikt, været, osv Vi hadde nylig en tråd om det samme, kanskje en annen kan finne den frem. Sitér dette innlegget Link to post
MAGDA Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Her er det nok helt klart at lastebåten er ansvarlig for skadene den har tillført fiskebåten. Har med min yrkesbåt skadet en annen båt ,og jeg måtte pent punge ut med egenandelen på min forsikring Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Her er det nok helt klart at lastebåten er ansvarlig for skadene den har tillført fiskebåten. Hvis det er teknisk feil som forårsaket sammenstøtet, så har jeg forstått det som at det er fiskebåtens egen forsikring som skal betale ut! Er ikke dette riktig? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 samme diskusjonen hver gang! Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Og sånn går nå dagan..... Sitér dette innlegget Link to post
Lykken VI Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Nope, er ikke objektivt ansvar p båt, som d er v biluhell. Mao må hver av partene dekke sine egne tap. Med mindre d kan bevises at d var m "overlegg" (satt litt på spissen, men d er nesten slik) Skjønner at det ikke var meningen å renne en annen båt i senk. Men uten lokalkunnskap, så syntes jeg det så litt ut som uvørn manuvrering(Kun min oppfatning når jeg så innlegget). Men regelen er jo slik på sjøen at en bør ha kasko på båten sin for å få dekket slike skader, selv hvor urettferdig det kan synes. Sitér dette innlegget Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
ohm Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Men uten lokalkunnskap, så syntes jeg det så litt ut som uvørn manuvrering(Kun min oppfatning når jeg så innlegget). Lurer på hva som regnes som teknisk feil. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.