Jump to content

Pårent ved kai og sank

Gudrun

Recommended Posts

Godt det bare er matriele skader ( og noe tapt inntekt), menneskeliv kan ikke erstattes.

Regner med fraktebåten har forsikring...

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Teknisk feil. Neppe fraktebåtens problem.

mvh tuffff

? Hvis fraktebåten kjørt inn i fiskebåten, er det vel fraktebåtens problem/skyld, eller.... :confused:

Redigert av Lykken V (see edit history)

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

? Hvis fraktebåten kjørt inn i fiskebåten, er det vel fraktebåtens problem/skyld, eller.... :confused:

Nope, er ikke objektivt ansvar p båt, som d er v biluhell. Mao må hver av partene dekke sine egne tap. Med mindre d kan bevises at d var m "overlegg" (satt litt på spissen, men d er nesten slik) Er en god! grunn for egen kaskoforsikring på båten.

Trygve

Nei!

Fordi dette er ikke bilforsikring. Det er bare ved bilforsikring hvor bileieren er ansvarlig nesten uansett hva som er årsaken - teknisk svikt, været, osv

Vi hadde nylig en tråd om det samme, kanskje en annen kan finne den frem.

Her er det nok helt klart at lastebåten er ansvarlig for skadene den har tillført fiskebåten.

Hvis det er teknisk feil som forårsaket sammenstøtet, så har jeg forstått det som at det er fiskebåtens egen forsikring som skal betale ut!

Er ikke dette riktig?

Nope, er ikke objektivt ansvar p båt, som d er v biluhell. Mao må hver av partene dekke sine egne tap. Med mindre d kan bevises at d var m "overlegg" (satt litt på spissen, men d er nesten slik)

Skjønner at det ikke var meningen å renne en annen båt i senk.

Men uten lokalkunnskap, så syntes jeg det så litt ut som uvørn manuvrering(Kun min oppfatning når jeg så innlegget). Men regelen er jo slik på sjøen at en bør ha kasko på båten sin for å få dekket slike skader, selv hvor urettferdig det kan synes. :headbang:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...