Jump to content

Leie av båtplass som er 17km fra hvor jeg bor. Langt?


Sjøogvind

Recommended Posts

17 km til 8000 synes jeg ikke er noe problem. Her hvor jeg bor er det ei havn hvor nesten ingen er fra lokalmiljøet, og de fleste tror jeg nok kjører 10 km++ for å komme hit. Der jeg har båten leier også en kompis, og han har vel ca 20 km til plassen. Så som sagt ingen problem, og du er langt fra alene om det :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bor i Kristiansand, og burde jeg være glad for at jeg i det hele tatt finner en båtplass? Ville du ha vært fornøyd med 17km reisevei?

Syntes ikke 17km er så lang tur til båtplass, alt tatt i betraktning at båtplasser i Kr.sands-området er veldig vanskelig og oppdrive. Har sjøl kommunal plass vest i byen som jeg har hatt i mange år, men slike plasser tar det jo flere år og få tak i, siden ventelistene er lange som bare fy. Bare slå til! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kjekt med ferskvann da, når vanntanken er tom, bare å hente kaffe vann rett fra sjøen....

 

Høres fantastisk ut. Er dessverre ingen ferskvann av størrelse her hvor jeg bor på mils avstand.

 

17 km til 8000 synes jeg ikke er noe problem. Her hvor jeg bor er det ei havn hvor nesten ingen er fra lokalmiljøet, og de fleste tror jeg nok kjører 10 km++ for å komme hit. Der jeg har båten leier også en kompis, og han har vel ca 20 km til plassen. Så som sagt ingen problem, og du er langt fra alene om det :smiley:

 

Takk for input. Da blir det nok den da. :)

Link to post
Share on other sites

Vi holder til i Skjebergkilen 110km fra der vi bor. I denne havna er det mange som kjører lenger enn oss. Til og med noen fra Gjøvik der. Betaler i underkant av 9k for en 4,5m plass.

På vinteren ligger vi ennå 50km lenger unna, da er vi i Strømstad.

Bruker båten nesten hver helg fra ca. 1.april til isen kommer ca november.

Link to post
Share on other sites

8000,- koster det, regner med det er for sesongen. Ublu pris?

 

Hvis båten er 8 fot så er svaret ja, men hvis båten er 60 fot så er svaret nei. Det er ikke langt å ha båtplass 17 kilometer hjemmefra hvis du bor 18 kilometer fra sjøen! :tongue:

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Om du må i bil for å komme til båten så er det jo det samme om det er 10 min eller 20 min å kjøre..

Noe annet er det jo om havna ligger i ett område du pleier å bruke båten. Må du kjøre en time lenger hver fredag for å komme til favoritplassen din så hadde jeg tenkt meg om...

 

8000 må du vel betale for en kommunal plass på 3,5-4 mtr bredde så om dette er en privat plass så er det vel ikke så galt ?

Link to post
Share on other sites

Jeg bor under to kilometer unna båtplassen min. Differansen på tiden jeg bruker til båten, og den du vil bruke er ca et kvarter hver vei. Denne tidsforskjellen tror jeg vil bety lite for båtopplevelsen.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Ca . 20 min. i bil til båten. Organisert småbåthavn med flytebrygger osv. Synes ikke det er langt.

Total pris på båtplass med medlemskontingent er ca 3 laken / år.

Bor 300 meter fra sjøen, men her er det ikke mulig å legge til med båt (langgrunnt!)

Billig!

2 mil fra Trondheim.

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Vi holder til i Skjebergkilen 110km fra der vi bor. Betaler i underkant av 9k for en 4,5m plass.

Bruker båten nesten hver helg fra ca. 1.april til isen kommer ca november.

 

 

Vi og.. Ca 7K for en 4mtr. Kjører nesten 3 kvarter hver vei for å komme til båten. Ut fredag, inn lørdags morgen på jobb , ut lørdag etter jobb, hjem søndag. 17 km er ikke langt :-)

Link to post
Share on other sites

Har 700meter og gå, og det er greit... men om en først må bruke bil så er vel ikke 17km allverdens...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Jeg innser jo nå hvor heldig jeg er med båtplassen. Har kjøpt båtplassen for ca 20 000,- og betaler ca 1500,- i året, men det beste er at den kun ligger 1 km hjemmefra. Holviga småbåthavn i Grimstad er min hjemmehavn. Tror de som leier plass der betaler ca 5000,-/sesong.

Redigert av finnmarken (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Betalte vel 45' for min som har 5 meters lysåpning og 10 meters utriggere.. og betaler vel også 1500 pluss strøm i året for forsikring, medlemskap i båtforeningen, vakthold og vedlikehold... grei og bo på landet da..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kjører veldig gjerne 17 km eller lengre om nødvendig, for å slippe en tilsvarende lang transportetappe med båten. Eller for å få en trivelig båtplass som gjør at vi kan fyre opp grillen i havna.

Om en ser på 17 km å kjøre som langt for å komme til båten tror jeg er litt avhengig av hva om man har stor eller liten båt, sakte eller hurtiggående og ikke minst hvordan man bruker båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...