Jump to content

Pusse opp sliten Alo 28 seilbåt

MatsT

Recommended Posts

Min første post her.....

Kjøpte en 75 modell Alo 28 i fjor sommer og skal igang med å pusse den opp utvending denne våren. Dette er mitt første båt-oppussingsprosjekt, så håper å få noen gode tips her.

I skroget er det ganske mye dype riper/småskader rundt om, samt den har blitt veldig missfarget med årene.

Tenkte å gjøre følgende med skroget:

1. Sparkle opp det som er riper og skader med Biltema epoksysparkel(30-625)

2. Pusse ned det meste å få det jevnt og fint

3. Legge på 2-3 lag Biltema epoksyprimer med sprøyte (30-623)

4. Legge på 2-3 lag Biltema 2-komp polyuretanlakk med spøyte(30-553)

Og følgende med dekket:

1. Vaske over med en eller annen sterk kjemikalie

2. Legge på X lag Biltema epoksyprimer med sprøyte (30-623)

3. Legge på X lag Biltema 2-komp polyuretanlakk med sprøyte(30-553)

Virker dette fornuftig? Hvor mange lag bør det legges på av det forskjellige tinga ?

Bruk heller polyestersparkel, epoxysparkelen er håpløs å slipe. Ellers ville jeg brukt 1-2 lag primer, våtslipt det slett og fint, og mange tynne lag med lakk vått i vått. Gjerne 5-6, godt tynnet. Husk å vaske skroget med siliconfjerner før du begynner å slipe, ellers får du fort krater i lakken når du kommer så langt. Og det ser ikke bra ut...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...