Jump to content

kjøpe kartplotter på ebay


LeonH

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe meg kartplotter med ekkolodd med 7 tomms skjerm. har sett meg ut Lowrance HDS-8. Etter som dette er ganske dyrt i Norge 23000 med MVA. Lurte eg på å kjøpe dette fra utlande. der ein kan spare 10 000. slenger med linken til der eg har funne ein: http://cgi.ebay.com/LOWRANCE-HDS-8m-GPS-Chartplotter-INTERNATIONAL-Ver-NEW-/230563403570?pt=AU_Boat_Parts_Accessories&hash=item35aea65732

 

dette er det billigaste eg ahr funne på nette.

nåken som har erfaringer med dette? er det nåke eg bør passe meg for ved kjøp i utlande og ebay? ser det er mange på ebay med basemap fra usa kva er det?

 

på forhand Takk

Link to post
Share on other sites

Dette er en internasjonal versjon av HDS så den vil virke greit her, men jeg vil anbefale deg å handle i fra UK i stedet, mye enklere med garantireperasjon derifra.

 

Basemap USA er bakgrunnskart over USA, bakgrunnskart er uansett ikke brukbart til navigasjon så du trenger ei Navionics kartbrikke. Du vil ikke ønske å kjøpe en USA modell, se på ekkoloddtråden som er aktiv nå så finner du ut hvorfor.

 

Koster 900 GBP hos Cactusnav i UK uten moms, noe som er billigere enn den du har funnet på eBay.

 

HDS-8m hos Cactusnav

Link to post
Share on other sites

Modellen med ekkolodd heter helt korrekt HDS-8, HDS-8m er en modell som kun er plotter.

 

Jeg leste ikke teksten din skikelig så jeg fikk ikke med meg at du skulle ha en kombimodell siden den du linket til var en modell med kun plotter.

 

Hvis du har plass så får du en HDS-8m og en HDS-5x (kun ekkolodd) for samme prisen som en HDS-8 kombi. Kobler du disse sammen via Ethernet så får du også full ekkoloddfunksjonalietet også på HDS-8m.

 

Jeg har en HDS-8m koblet sammen med en HDS-5 kombimodell på den ene båten min.

Link to post
Share on other sites

Dette er kanskje litt på sida, men eg tar sjansen.

Etter som eg kan forstå så er det fleire her på forumet som kjøper maritim elektronikk frå Usa eller England, hadde det vert ein ide å lage ein eigen tråd vedrørende dette emnet? veit at det finnast tråder der dette er utdjupa tidlegare men eg trur at det kunne vere intresse for dette blandt fleire av oss, tenkte at dei av dåke som har erfaring med import kunne sette opp ein mal for import og komme med tips til oss andre.

Mulig at ein slik tråd kunne innehalde tips om gode kjøp som kan finnast.

Er dette noko fleire kan tenke seg? :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

jeg kjøpte en Samyung NF560 HER

Funker greit den da.

 

7-tommern NF700 med kart koster kr 9700,-.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Kjøper du fra en seriøs butikk i England er det ikke noe spesiellt du behøver å tenke på. Men det er smart å kjøpe med kartbrikke fra England også, da disse er er en god del rimeligere der. Du kan bruke Navionics Gold, Platinum og Platinum Plus i HDS. Platinum Plus er den jeg ville ha gått for.

Link to post
Share on other sites

jeg kjøpte en Samyung NF560 HER

Funker greit den da.

 

7-tommern NF700 med kart koster kr 9700,-.

 

Kjøpte 8 tommer med lodd for to år sidan, var ikkje fornøgd, plotteren lagde mykje støy på radio og vhf. Ekkolodddelen var utruleg komplisert og vanskeleg å bruke. Solgte den med båten i fjor sommer, vert ikkje fleire Navis på meg, Vil heller gå for ein Garmin som har ein enklare meny. Vurderer å kjøpe frå Caktus i England då dette ser ut for å vere eit seriøst foretak, i tillegg kan ein spare litt på det.

Link to post
Share on other sites

Ble overasket når jeg sjekket en Garminplotter.

http://www.cactusnav.com/shopping_cart.php?currency=NOK

http://maritim.no/product.aspx?id=21964&groupkey=001001021

 

Når du har lagt til MVA og transport er den dyrere hos Cactus enn hos Maritim.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Ble overasket når jeg sjekket en Garminplotter.

Når du har lagt til MVA og transport er den dyrere hos Cactus enn hos Maritim.

 

har registrert at enkelte varer er det lite å spare på, samtidig kan det vere snakk om fleire tusenlapper på andre varer.

Link to post
Share on other sites

De amerikanske modellene til Lowrance HDS koster i USA halvparten av norsk pris, men gir feilmelding, og begrenser funksjonsvalg ved bruk noen grader øst for London.

De må du ikke kjøpe!

Jeg måtte kompromisse, og kjøpte nylig en mindre Lowrance HDS kombi-enhet m/Navionics kartbrikke inkl. kartdata, svinger og alt, på tilbud hos den norske nettbutikken Nautisk Handel for kr. 9.900,-. Ekstern takantenne, nettverkstilkopling osv. kjøpte jeg i amerikansk nettbutikk til 1/3 pris.

Redigert av Norfront (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjøpte 8 tommer med lodd for to år sidan, var ikkje fornøgd, plotteren lagde mykje støy på radio og vhf. Ekkolodddelen var utruleg komplisert og vanskeleg å bruke. Solgte den med båten i fjor sommer, vert ikkje fleire Navis på meg

Det har nok skjedd litt utvikling siden da, noen modeller er jo nesten helt nye. Navis-serien er vel en eldre serie.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...