Jump to content

Noen som har testet Nettbåt Radiokontroll, vinsj + thruster?

Ulv I

Recommended Posts

Ulv I, husker du når vi lå fortøyd i paraplyholmen for natta, og jeg vekket dere, for at bauglyset ditt stod på, og gikk opp og ned, hit og dit....

Da var det jo noen med samme frekvens som drev på lengre borti bukta.

Kan nok være farlig hvis flere har likt utstyr, og du skal koble ditt til manøvrering.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Hvis du vil ha en billig løsning, og kan leve med å ha en fjernkontroller til vinsj og en til thruster ville jeg valg denne fra Ebay

Kobles til 12 volt. Bruker a til den ene retningen og b til den andre. Kobles slik at det kun kommer signal ut til den ene retnigen selv om begge bryterne trykkes samtidig. Jeg har brukt denne til styring av en vanlig elektrisk vins. Funker 100%.

Har kjøpt denne.Har kun fått koblet ankervinsjen foreløpig og den hadde veldig bra rekkevidde. Har ikke vært på sjøen med dette enda, men jeg håper da at det er litt forskjellige frekvenser ute og går ellers blir det kaos tror jeg om mange kjøper denne typen. Ellers virker det som et bra produkt. Har savnet å kunne stå bak ved ankervinsjen når denne blir veiva inn. Nå kan jeg samtidig juster båten sideveis med thrusterknappen :)

• 1 år senere...

Var en nyere streng hvor denne fjernkontrollen ble nevnt, fant ikke den igjen.

Har fått bekreftet fra Nettbåt at denne kan brukes til å styre baug og hekk thruster, så lenge thrusterene er +styrt.

Til ankervinchen trenger jeg ikke fjernkontroll.

http://webshop.nettbaat.no/products/----------------nettbat-fjernkontroll--ankervinsj---baugpropell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...