Jump to content

Bli fratatt båtførerbeviset


fanaholmen

Recommended Posts

Dersom dere leser denne linken lurer jeg på hva som skal til til for å miste båtførerbeviset.

Dersom slik tussekjøring i mørket ikke kvalifiserer til reaksjon ang båtførerbeviset vet ikke jeg hva som skal til. Tydelig at 17 åringen ikke er voksen nok til å inneha båtbeviset da han etter en slik dom ikke skjønner at han har gjort noe galt. Hva når slike styvinger skal ut på landeveien. Hva om det var noe annet eller en båt som var på rek som lå i sjøen i sene nattetimer.

 

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ulykken-preger-ham-fortsatt-1266015.html

Link to post
Share on other sites

Dersom dere leser denne linken lurer jeg på hva som skal til til for å miste båtførerbeviset.

 

Svaret på det du lurer på, finner du naturligvis i regelverket, nærmere bestemt kapittel 3A i Lov om fritids- og småbåter og i Forskrift om tap av retten til å føre båtførerbevispliktig fritidsbåt.

 

LOV 1998-06-26 nr 47: Lov om fritids- og småbåter.

 

FOR 2010-06-25 nr 975: Forskrift om tap av retten til å føre båtførerbevispliktig fritidsbåt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...