fanaholmen Startet 10.Mars.2011 Del på Facebook Startet 10.Mars.2011 Dersom dere leser denne linken lurer jeg på hva som skal til til for å miste båtførerbeviset. Dersom slik tussekjøring i mørket ikke kvalifiserer til reaksjon ang båtførerbeviset vet ikke jeg hva som skal til. Tydelig at 17 åringen ikke er voksen nok til å inneha båtbeviset da han etter en slik dom ikke skjønner at han har gjort noe galt. Hva når slike styvinger skal ut på landeveien. Hva om det var noe annet eller en båt som var på rek som lå i sjøen i sene nattetimer. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ulykken-preger-ham-fortsatt-1266015.html Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 10.Mars.2011 Del på Facebook Svart 10.Mars.2011 Dersom dere leser denne linken lurer jeg på hva som skal til til for å miste båtførerbeviset. Svaret på det du lurer på, finner du naturligvis i regelverket, nærmere bestemt kapittel 3A i Lov om fritids- og småbåter og i Forskrift om tap av retten til å føre båtførerbevispliktig fritidsbåt. LOV 1998-06-26 nr 47: Lov om fritids- og småbåter. FOR 2010-06-25 nr 975: Forskrift om tap av retten til å føre båtførerbevispliktig fritidsbåt Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 10.Mars.2011 Del på Facebook Svart 10.Mars.2011 Tja ....20 knop i mørket er vel ikke uvanlig. Men dersom det er slik at cabincruiser lå uten lys, er det vel han som skulle mistet beviset? Sitér dette innlegget Link to post
gmg Svart 10.Mars.2011 Del på Facebook Svart 10.Mars.2011 Ja no ble eg skremt, er de normalt på kjøre i total mørke i 18-20kop, dette må være galskap når du ikke ser en 27 fot båt med eller uten lys. ( nå sies de at båten lå med laterne og at de var lys inne i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 11.Mars.2011 Del på Facebook Svart 11.Mars.2011 lys. ( nå sies de at båten lå med laterne og at de var lys inne i båten. Dette er vel litt av stridens kjerne. Vi får nok aldri svar på det. Slike saker har kun tapere. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 12.Mars.2011 Del på Facebook Svart 12.Mars.2011 Å gå i 20 knop i mørkret hadde ikke jeg turt, selv om det ikke bruker å ligge noe i veien.... Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.