Jump to content

Røkkes nye superyacht sjøsatt


S/Y Emma

Recommended Posts

På båten skal folk kjennast...

 

Seilas melder i dag om dei første bileta av Kjell Inge Røkke sin nye 66 meter (!) lange superyacht på sjøen. Litt av ei skute! Men likevel litt mindre enn "Mirabella V", som framleis er verdas største sloop.

 

Uansett, her er bileta av Røkkebåten: http://www.superyach...article/id/5883

Redigert av Steinsvik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

lekker liten sak dette.. rett og slett

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Å være avhengig av mannskap for å kunne ta seg en seiltur fjerner frihetsfølelsen for min del.

 

Kanskje han har tatt seg råd til å ha en mindre båt i tillegg :tongue:

 

Blir kult å se den seile uansett!

 

Edit: Her er en sak på Aftenposten også, med link til youtube video http://www.aftenposten.no/okonomi/innland/article4056330.ece

Redigert av ohm (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det dette som kalles stormannsgalskap? :rolleyes:

 

Nei, det er tiltak for økt sysselsetting :giggle: Så lenge en har råd spiller det ingen rolle hva en bruker pengene sine på, tenker jeg. Det blir vel også utleie til Charter også. Kjenner ikke det markedet, men han har vel tenkt på det og.

 

Ellers synes jeg den Bavaria 66M er flott.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Ellers synes jeg den Bavaria 66M er flott.

Skjønte det var noe med linjene

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Blir spennende å se hvor lenge han har lov til å beholde denne da :giggle:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt ville jeg aldri hatt en båt jeg ikke kunne seilt alene. Å være avhengig av mannskap for å kunne ta seg en seiltur fjerner frihetsfølelsen for min del.

Denne er jeg sikker på at 1 mann kan seile hvis det kniper, seil opp, ned og trim går sikkert med en bryter her og en joystick der......

 

Vakkert............

Link to post
Share on other sites

Er det dette som kalles stormannsgalskap? :rolleyes:

 

Vel, han bruker nok sannsynligvis en langt mindre prosentvis andel av sin formue enn de fleste av oss andre har brukt på den båten vi har så ikke vet jeg hvem som er mest stormannsgal? :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Helt sant..jeg unner ham hver eneste fot...

Det er nok av velstående som redder unna alt de kan når ting er i ferd med å gå galt, tror neppe Kverner og en haug arbeidsplasser hadde blitt reddet hv is han ikke hadde solgt alt han hadde + litt til....husker ikke om han var ungkar på den tiden men hvis ikke så hadde han sikkert solgt kjerringa også!

 

God tur Røkke...seil og kos deg........

Link to post
Share on other sites

Uansett hvor mye penger jeg hadde hatt ville jeg aldri hatt en båt jeg ikke kunne seilt alene. Å være avhengig av mannskap for å kunne ta seg en seiltur fjerner frihetsfølelsen for min del.

 

Han kan ha elektronisk styrte winsjer og slikt. Naboen har noe sånt på båten hans. Han kan rigge og trimme seilene(jeg er ikke god på "fagspråket") med en fjernkontroll.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Denne er jeg sikker på at 1 mann kan seile hvis det kniper, seil opp, ned og trim går sikkert med en bryter her og en joystick der......

 

Vakkert............

 

Det er kanskje mulig å seile den alene, men tror du det kommer til å skje? Tenk deg å gå ned til bryggen og seile ut denne alene for så å legge til igjen - alene... Kommer aldri til å skje.

 

 

Men en vakker båt det er det..

Link to post
Share on other sites

Det er kanskje mulig å seile den alene, men tror du det kommer til å skje? Tenk deg å gå ned til bryggen og seile ut denne alene for så å legge til igjen - alene... Kommer aldri til å skje.

 

 

Men en vakker båt det er det..

Kommer nok aldri til å skje, men tenk deg at du kommer slentrende over Aker Brygge, hopper ombord, vipper den ut fra brygga med motor før du raser alle seil til topps og drar ut Oslofjorden!

Du ville unektelig blitt dagens kuleste!!

Bør gjøres en solfylt dag i juli når brygga er full.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...