Jump to content

Motor Prosjekt AQ140A

AQ140A

Recommended Posts

Ok. Takk for info.

Der er ingen vendekant med meg. Ingenting synlig eller mulig å kjenne noe. Om en skal tro forrige eier så har motoren kjørt nå ca 200 timer etter den ble overhalt. Synst da det vart rart at lageret ved svinghjulet var deffekt, men det kan jo være mye stillstand og dårlig atmosfere som har gjort.

Litt usikker på om vi mener det samme. Når tannhjulet dreies dreier rotor også. Det er litt slark frem og tilbake på tannhjulet altså ut og inn, samtidig som det er litt slark om jeg snurrer rotor andre veien og en klakkelyd.

Ps, Tror mange slurver ved overhaling og glemer det lageret. Husk, det går ikke rundt men "frem og tilbake"(tar ikke hele omdreininger altså)...

Jeg snakket om lagret i veiva, bak svinghjulet.

Hehe. Da er jeg med. Beklager:)))

Når jeg heller olje på stemplene for konservering så synes jeg at det er rart at oljen bare forsvinner ned i motoren etter en stund. Trodde at ringene skulle holde tettere men mulig det skal være slik. De må jo ha smøring de og:))

Bra :) Du skal uansett bytte disse ringene nå, så ikke noe å tenke mere på :)

Det stemmer ganske godt med det du sier da manifold var deffekt og jeg har måttet sveise porten på toppen som du ser tidligere i tråden.

Kjøp ny manifold, kjøpes på mekonomen "billig" men må bestilles. 2-2500kr. Tviler den sveisen ble bra nok.

Bare en teori. Når manifold er deffekt og det ligger vann på eksossiden og det. Blandes på en måte før det skal. Kan det gjøre at en får ujevn gange på tomgang slik jeg har hatt problemer med?

Tror syl 4 har mest med problemene å gjøre, men kanskje, vet faktisk ikke...

Det er porten på toppen jeg har sveiset og planet. Aluminium. Ny manifold kjøpte jeg ifjor hos mekonomen etter gode tips her inne så den er i boks. :))

Jeg kommer til å begynne demonteringen av stempel og veiv ganske snart. Tror jeg vil forsøke selv siden det er så vanskelig å få verksteder til å se på dette. Går det til himmels så har jeg mange nye gode deler og selge:)))

Jeg håper at en lett honing og stempelringer gjør susen.

• 1 år senere...
  • 4 uker senere...

Da fikk jeg borret og gjenget opp plugghullet og satt inn ny gjengesats. Det var enkelt og fort gjort. Kjøpte et kit fra biltema for 89 kroner. Og det uten å ta av toppen:))

Så har jeg fått startet opp. Manglet Plussen til coil. Trodde at all styrestrøm gikk gjennom sikringen men det stemte ikke:)) en gledens dag med andre ord:))

Har også fått varmkjørt og etterteitet toppen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...