Jump to content

Noen som har erfaring med fjernstyrt hovedbryter?


pipp

Recommended Posts

Jeg kjøpte endel Blue Sea utstyr forrige vinter i forbindelse med opprydding i det elektriske anlegget i båten og for meg virker det som skikkelige saker. Jeg lot meg også friste til å kjøpe en slik hovedbryter og jeg benytter den som batteribryter til batteriet forut som mater baugpropell og ankerwinch. Bryteren var jo ikke billig, men jeg angrer ikke. Den fungerer aldeles utmerket.

 

Eivind

Link to post
Share on other sites

Jag har dessa ETA elmanövrerade batterifrånskiljare

 

eta_brytare_3.jpg

 

Det är Princess original och dom fungerar bra, och har aldrig haft problem, fastän specen ser lite klen ut.

 

Kan manövreras manuellt direkt på brytaren vid behov.

 

Jag har dock valt att lägga trusters som drar c:a 500A var vid sidan av huvudbrytarna. Kanske kan förefalla lite ologiskt, men så hade jag nog kopplat även med manuella huvudbrytare. Det är ju inte ovanligt att man kör båda samtidigt om man vill ta sig ut från kajen eller göra en sväng på stället och 1000 A bär ju respekt med sig...

 

Dom Du har hittat verkar ju rimliga i pris och är ju snyggare inkapslade.

Och specifikationen verkar väl tillfredsställande vid en hastig blick.

Hoppas att någon av el-experterna här på baatplassen kan ta sig tid till en kommentar.

 

Lie lyxig känsla är det naturligtvis att elmanövrera huvudbrytarna, ungefär som centrallås på bilen. Och vem skulle kunna tänka sig att vara utan det nuförtiden?

Link to post
Share on other sites

Jeg har fjernstyring av diverse hovedstrømbrytere, noe jeg nå ville savnet om jeg ikke hadde hatt det.

 

Hos meg har det vært tilløp til dårlig kontakt, men med litt bevegelse og spray på styrestrømmen er ting igjen i orden.

 

Her på kontrollpanel:

 

8.jpg

 

 

Her to av dem i 24 v skapet med mulighet for manuell betjening:

 

dscn0700.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har en løsning hos meg med fjernstyrte nøkkelbrytere.

Kan sjekke hvilket merke det er hvis det er av interesse, men jeg kommer til båten før om en uke.

Send meg event. en melding hvis det er av interesse.

 

Ikke montert av meg, men har fungert problemfritt. Som en backup er det også lokale brytere i motorrommet.

 

Teknologien er enkel å det kan være praktisk å få styrt dem fra førerplassen (har med tidliger båt opplevd at baugtruster har hengt seg opp i en trang havn. Gikk bra, men det var ubehagelig situasjon)

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...