Jump to content

Ryggekamera ved ankring og fortøyning


Runner

Recommended Posts

Ja dette var jo en god ide. Har et slikt kamera med 7" skjerm liggende

(Hadde tenkt å montere det på bilen, men ble aldri noe av) Jeg hadde i første rekke tenkt å montere det i maskinrommet for overvåking, men så ser jeg jo at jeg kan ha intil 3 kameraer på samme skjerm, så da kunne det jo vært greit å ha et som ser akterover også. Men så er frågan: Tror dere det er forholdsvis greit å få tak i bare kamera som passer til den skjermen jeg har. Forresten, det fulgte med antenner til utstyret merket TX og RX Noen som vet hvem skal hvor?

Mvh

spilli

Link to post
Share on other sites

Forresten, det fulgte med antenner til utstyret merket TX og RX Noen som vet hvem skal hvor?

TX = Tranceiving = Sending. Skal antagelig på kamera

RX = Receiving = Mottaking. Skal på skjerm

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Trancmitting? Tja?

Tx er en kjent betegnelse for en kombinert sender og mottakerdel, derav Transceiver. Receiver derimot (Rx) er en ren mottakerenhet

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

WIRELESS_OUTDOOR_CAMERA_IR.gif

Hei Fjellbonde. Har du samme problemene som jeg med å trekke kabler fra targa og ned vil nok du også sette pris på et slikt trådløst kamera. Astor er svært fornøyd med sitt, og har koplet strømforsyninga til lanternelyset.

 

Vil dette snakke med min R E 120 uten hjelp av tolk og hacker?

 

Jeg må også vurdere mulighetene for strømfremføring, da jeg har 24 v.

Da blir mye av poenget med trådløst borte. Også usikker på hvor bra det blir med omformer oppe i masta.

 

Skal nedover for å bytte propellvann de nærmeste dagene og vil da se nærmere på mulighetene for kameraplassering og kabelgater.

Link to post
Share on other sites

En annen viktig ting med "rygge kamera" er at en kan holde øye med om båten er i Sunami-modus, eller båtføreren som viser hensyn til andre på sjøen. :thumbsup:

Jeg har montert kamera fra Waeco og har satt "speilvendt/normal" slik at når en båt kommer å innhenter meg på stb side, (i kameraet), ja da dukker denne etterhvert opp på min stb. side.

På RS Kaptein Egil J. Nygård, da var denne (før oppgradering) koblet motsatt og var "tungvindt" å bruke. (Man måtte hel tiden gjøre om oppe i hodet, spesielt når det da "gikk hett for seg", var det lett å svinge feil vei.) Så når båten i fjor vår ble oppgradert, så kom dette kameraet "riktig vei".

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...