Jump to content

Flytende tape. Har noen erfaring med dette?


Birchwood 320

Recommended Posts

Eg var innom Jama Marina i Stavanger og fant noe artig. Flytende tape. En slags gummi som en kunne bruke som tape ved å pensle på. Er det noen som har testet dette. Eg ser jo et enormt stort bruksområde i båt da.

 

Kostet riktignok 135 kroner for et lite glass med en pensel oppi.. Fantes i rød og svart

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

ikke det samme som plasti-dip eller hva det nå heter ?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Overdrev vel kanskje med masse bruksområder men hull på slanger som et nød lappesystem med vanlig tape utenpå for styrke. Isolasjon av div el ting som eventuelt måtte trenge litt lapping . Hull på favorittbadeleken til favoritt ungen min.. osv.. Over kjeften oå en mastet styrkåne .. ja.. flere ting faktisk

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

reparere skader på det fruen måtte ha i nattbordskuffen... :giggle:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Den så eg faktisk ikke men var jo en veldig god ide. Da vil hun jo ikke sette seg mot et par flasker av dette heller. Men alvorlig talt .. Eg var litt ute etter om noen hadde testet og kunne fortelle meg litt om styrken på dette stoffet. Hvor fort det tørker. Søler ein hva får det vekk igjen. osv..

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Lappesaker til sykkel, lapper kjapt badeleker. Er det billige leker, er tekstilplaster perfekt for å få det til å vare dagen ut. Flytende tape, koster det samme som ny leke.

Vulkaniserende tape, tetter kjapt og enkelt lekkasjer i slanger. Jeg ser for meg at flytende tape må herde en stund før det kan belastes.

 

Til konas leke, er flytende latex som man finner i hobbyforetninger veldig mye billigere og du får langt mer for pengene.

Riktignok må konemor vente til dagen etter med sin leke, så det kan medføre at man må stille opp å være et substitutt den kvelden herdingen pågår.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Tja.. Mange rare tanker som dukket opp nå ja.. Hm.

Faktisk er dette en meget bra produkt som har stor slitasje syrke og kan brukes til enormt mye (snakker om plasti dip og ikke den flytende tapen for den har jeg ikke testet da jeg tror det er samme produkt.) tips er å male elektriske koblinger og kretskort så de blir vanntette.

Guttungen malte inn servo og mottaker til rc bil og den er 100% tett.

Link to post
Share on other sites

Lett å bruke, den er raskt støvtørr men skikkelig herdet tar nok noen timer, helt avhengig av hvor tykt det er. Lager du isolert grep på verktøy som gjerne er litt tykkere kan det lønne seg og ta det i to tre omganger (dypp)

Søl.. Ikke gjør det :) om uhellet er ute tror jeg det beste er å la det tørke skikkelig før man prøver å plukke/dra det av.

Er det flere i Ringerike eller omegn som skal ha, kunne vi kjøpt stort spann og delt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...