Jump to content

Tegninger for vannskibøyle til 14ft Skibsplast? Evnt. andre idéer?


thisisme

Recommended Posts

Jeg vurderer å lage en liten targabøyle til å på båten min, en skibsplast 14 fot med en 50hk mariner.

Er det noen som har noen enkle tegninger på en targabøyle jeg kan lage etter?

Bøylen trenger ikke å være så stor da jeg skal bare ha den sånn at jeg kan trekke vannski uten å tenke på at tauet går i propellen.

 

Hvis noen kommer med andre ideer istede for targabøyle så spytt ut. jeg vet ikke helt om det kommer til å passe med en targabøyle på akkurat denne båten.

 

Bilder kan jeg laste opp senere da jeg ikke har bilder på denne pc.

Link to post
Share on other sites

Ville heller fått laget en vannskibøyle. Du må forsterke gjennomføringene på undersiden med plater så du fordeler vekten på mer utover der den monteres. En her på BP selger en til en annen båt, men prinsippet er jo det samme.

 

https://baatplassen.no/p/showproduct.php?product=5490

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Til min gamle Glastron sveiset jeg meg en bøyle fra en gammel veltebøyle. Ser ut som "skummelt" kort motfeste, men denne (båten) holdt fint for alle vektklasser og både ski, wakeboard og ring! Jeg hadde solid forsterkning i stål innenfor glassfiberen.

dscf00513b.jpg

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!
 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...