Key Freak Startet 14.Mars.2011 Del på Facebook Startet 14.Mars.2011 Båtsenteret i Holmestrand ble slått konkurs i begynnelsen av mars. De siste årene har de fått mye negativ oppmerksomhet etter at de solgte en skadet Viknes 1030 som ny, uten å informere kjøper... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post Share on other sites More sharing options...
LM 605 Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Kan se ut som Nidelv også kan gå i mot konkurs i følge avisen "Fædrelandsvennen". http://www.fvn.no/okonomi/article917431.ece Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S Bastard Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Det er drift i Holmestrand, verksted delen og butikken har forksjellige drivere Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Pescador1 Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 (redigert) Kan se ut som Nidelv også kan gå i mot konkurs i følge avisen "Fædrelandsvennen". http://www.fvn.no/okonomi/article917431.ece Mange norske bedrifter som fortsat ikke skjønner hvor mye " Made in Norway" betyr i det norske markedet...Håper Hegnar holder ut fordi: Han har rett Sølvkroken i Arendal er forresten også ett godt eksempel. Når de flyttet produksjon til Kina falt salget i det norske markedet med omtrent 60 % !! Blir irritert når ledelsen sutrer og med det samme sier "Tradisjonell norsk båtbygger" Sorry : Er produksjonen ut av Norge, kan man ikke kalle seg det.. Istedenfor å flytte produksjonen til lavkostland , burde de fleste bruke litt tid på intern prosessutvikling. Jeg rister på hodet når jeg ser hvor mange norske båtprodusenter som fortsatt bruker tradisjonelle støpemetoder istedenfor å satse på vakuminfusjon ( som at på til gir best kvalitet) Redigert 24.Oktober.2011 av Pescador1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ravddo Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Problemet for norske båtbyggerier er at markedet er ganske lite. Samtidig kommer de store utenlandske aktørene å presser prisene ned. Å effektivisere produksjonen kan de gjøre men det krever større serier. Jeg håper norske båter klarer seg, men med det lave båtsalget er det ikke lett. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post Share on other sites More sharing options...
Pescador1 Svart 24.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2011 Problemet for norske båtbyggerier er at markedet er ganske lite. Samtidig kommer de store utenlandske aktørene å presser prisene ned. Å effektivisere produksjonen kan de gjøre men det krever større serier. Jeg håper norske båter klarer seg, men med det lave båtsalget er det ikke lett. Verden er blitt mindre-uten tvil, og det fører til at man ser mot en viere horisont med enorm mye bra der ute. Båtpris i Norge har vært høyt om man tenker på produksjonskost (material) Prosesskost er noe annet, og det er her norske båtprodusenter bør slutte å bo på hver sin øy og drive på museumsbasis. Prisene blir ikke presset ned, båtprisen begynner å normalisere seg etter å ha blitt presset opp i lang tid. Kan hende det er på tide at flere merkevarer som fortsatt eksisterer og har livets rett, går i sammen og satser i sammen med samlet og moderne produksjons annlegg.Det kan være reddningen for norsk båtproduksjon. Mange små bekker blir til stor å... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
sjöfugelen Svart 25.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2011 Norges Bank har satt ut produksjonen av penger!! Det ble for dyrt i Norge!! Hva skal man produsere i Norge når man ikke har råd til å trykke penger engang!! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.