Jump to content

Tips til gulv på toalettet


siljesig

Recommended Posts

Tips til gulv som tåler vann ønskes

Vi har en gammel Hero 101 og har vært plaget med lekkasje på toalettet. Om lekkasjen skyldes "toalettvann" vites ikke med sikkerhet. Vi bytter ut toalett og rør nå ila våren. Tidligere har vi hatt vegg-til-vegg-teppe på gulvet, men det ble kassert etter gjentatte lekkasjehendelser i fjor sommer. Spørsmålet er derfor: Finnes det noen gode gulv å legge et sted hvor vi mer eller mindre kan forvente fuktighet/vann? I utgangspunktet har jeg en tanke om noe slikt: http://www.jula.no/praktiske-gulvplater-300x300-mm-127154 men tenker at det kanskje blir litt stivt? Alle tips mottas med takk :smash:

Link to post
Share on other sites

Tusen takk for meget gode tips:) Helt enig i at mitt forslag er heller dårlig med tanke på det estetiske. Men som også nevnt av andre her, jeg er veldig lei av våte sokker. Jeg vil heller har et velfungerende gulv enn et som ser bra ut. Men dersom dere mener at teak/Akoina kan være løsningen, så skal jeg så absolutt se nærmere på det. Forøvrig antar jeg (nå er jeg en jente og mine antagelser er ikke like tungtveiende) at det er kjølvann som kommer opp med jevne mellomrom/ved helling i båten. Nok engang - takk for tips! :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

I DENNE tråden, er det en annen som skal skifte dørk i det lille trykkeriet.

Jeg har teakrist og kan annbefale det.

Vann på dørken, kan som du sier være vann fra kjølsvinet som kommer frem når du krenger, eller det kan være lekkasje i slangen fra vasken feks. Hadde det vært fra septiken, ville du ikke lurt på hvor det kom fra hehe... Jeg skal love deg at du ville merket det i hele båten temmelig fort.

 

Uansett materiale, må du huske på at det skal ha god passform om det skal ligge oppå dørken. Du vil IKKE ha en rist som sklir unna i sjøgang slik at du risikerer ribbensbrudd og det som værre er.

 

 

RSL

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...