siljesig Startet 14.Mars.2011 Del på Facebook Startet 14.Mars.2011 Tips til gulv som tåler vann ønskes Vi har en gammel Hero 101 og har vært plaget med lekkasje på toalettet. Om lekkasjen skyldes "toalettvann" vites ikke med sikkerhet. Vi bytter ut toalett og rør nå ila våren. Tidligere har vi hatt vegg-til-vegg-teppe på gulvet, men det ble kassert etter gjentatte lekkasjehendelser i fjor sommer. Spørsmålet er derfor: Finnes det noen gode gulv å legge et sted hvor vi mer eller mindre kan forvente fuktighet/vann? I utgangspunktet har jeg en tanke om noe slikt: http://www.jula.no/praktiske-gulvplater-300x300-mm-127154 men tenker at det kanskje blir litt stivt? Alle tips mottas med takk Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 linken du referer til er vel et greit gulvbelegg, men er det pent jeg ville lagt såkalt Akoina miljøteak dette matrialet tåler vann og er sklisikkert også i våt tilstand. jeg skal bruke dette matrialet i min dodørk (se projekttråd) her er link: http://www.hocom.no/miljoeteak.aspx Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Tischlerei Kurt Behn Har selv et teak-gulv herfra, etter å ha sett meg lei av fuktige sokker etter hvert toalettbesøk. Hvor vannet kommer fra? Ihvertfall ikke dassen... PS: Kan kjøpes gjennom Lunde båt. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Hva med en teak-rist ? om som gammel hero-eier vil jeg nok også ha gjort noe med lekasjen. Sitér dette innlegget Link to post
siljesig Svart 14.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Tusen takk for meget gode tips:) Helt enig i at mitt forslag er heller dårlig med tanke på det estetiske. Men som også nevnt av andre her, jeg er veldig lei av våte sokker. Jeg vil heller har et velfungerende gulv enn et som ser bra ut. Men dersom dere mener at teak/Akoina kan være løsningen, så skal jeg så absolutt se nærmere på det. Forøvrig antar jeg (nå er jeg en jente og mine antagelser er ikke like tungtveiende) at det er kjølvann som kommer opp med jevne mellomrom/ved helling i båten. Nok engang - takk for tips! Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Jeg hadde, som Pettersand, også gått for en teak-rist som legges oppå dørken. Greit å kunne ta den ut for vask (og en puss nå og da ) Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
RSL Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 (redigert) I DENNE tråden, er det en annen som skal skifte dørk i det lille trykkeriet. Jeg har teakrist og kan annbefale det. Vann på dørken, kan som du sier være vann fra kjølsvinet som kommer frem når du krenger, eller det kan være lekkasje i slangen fra vasken feks. Hadde det vært fra septiken, ville du ikke lurt på hvor det kom fra hehe... Jeg skal love deg at du ville merket det i hele båten temmelig fort. Uansett materiale, må du huske på at det skal ha god passform om det skal ligge oppå dørken. Du vil IKKE ha en rist som sklir unna i sjøgang slik at du risikerer ribbensbrudd og det som værre er. RSL Redigert 14.Mars.2011 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.