Jump to content

Hvor kjøpe teakrist til dørken på badet?


beauty of aqua

Recommended Posts

Ser de bare var 45x45..så det var jo litt lite,men slett ikke et dumt forslag..

Hadde egentlig tenkt på den typen som har firkantede hull viss du skjønner.

Leste om en som hadde laget en riktig så snobben dørk av en tøykorg fra ikea.Var riktignok ikke teak,men valnøtt.så lekkert ut,men finner den ikke i sortimentet deres :headbang:

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Det er ikke helt sikkert at det koster både skjorta og jakka om du får en båtbygger eller møbelsnekker til å lage det for deg.

Jeg regner med at dørken på dassen ikke er helt kvadratisk og rettkantet, slik at det vil bli mye penere og mindre "vakling" om du får det laget av noen som er proffe på slikt. Selv med én tommel for mye, så har du antagelig tre for mange i forhold til en som har dette som fag og lidenskap.

 

I båten min ligger det en slik rist som er fra 1987. Den er i perfekt stand enda og jeg tviler sterkt på om jeg hadde klart lage en like fin selv om jeg så satte av en hel vinter. (Det hører med til historien at jeg ikke har verktøy til slikt eller et sted å stå med slikt)

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

takk så mye for gode svar!

var nede på flisekompaniet i dag(handler endel der da jeg er murer).

Så de hadde en flott utstilling der med 15 mm heltre teak,ferdig natet og oljet.

Det viste seg at denne var utgått av sortimentet deres,så de hadde egentlig tenkt og kaste den flotte teaken.Så det blir nok den teaken som havner på toalettromet mitt :thumbsup:

Redigert av beauty of aqua (see edit history)

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

15 mm heltre teak,ferdig natet og oljet.

Det viste seg at denne var utgått av sortimentet deres,så de hadde egentlig tenkt og kaste den flotte teaken.Så det blir nok den teaken som havner på toalettromet mitt :thumbsup:

 

Hmmm... mener å huske at du var på jakt etter teakRIST. Ferdig natet og oljet heltre høres ut som vått og glatt badegulv.

Fordelen med ubehandlet teakrist, er jo at vannet passerer rett igjennom og at overflaten blir overflatetørr på et blunk.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...