Jump to content

Rimelig landstrømspakke, plug & play?


Oskeladden

Recommended Posts

Seatronic har solgt denne 25Amp landstrømpakka for 3980,- i en årrekke. http://seatronic.no/landstrom-landstromspakke-c-81_144/landstromspakke-p-451

Jeg har denne på 4. sesongen og kan trygt anbefale denne. Holder lenge på 2 x 115Amp batterier + 80Amp startbatteri.

Noe viftestøy fra lader, men det løses ved å montere den under dekk en plass ! Svært enkel montering !

Link to post
Share on other sites

Jeg snakker ikke om hva man klarer, men hva som faktisk er tillatt! Lite trøst i at du klarte det selv når du får regress fra forsikringsselskapet etter brann på grunn av ulovlig landstrømanlegg...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Enig med deg der... Kiipt å få trøbbel med forsikringen, tror nok eg går for "plug & play".

Ellers takk for gode tips, har snakket med Porsgrunn Bilglass v/ Jan Tore, og tror nok eg går

for opplegget hans: Defa landstrømspakke 2, finnes på Finn.no.

Fikk råd om å montere spenningsrele, men må tilstå at eg ikke helt forstod hvordan det fungerer..

Link to post
Share on other sites

Enig med deg der... Kiipt å få trøbbel med forsikringen, tror nok eg går for "plug & play".

Ellers takk for gode tips, har snakket med Porsgrunn Bilglass v/ Jan Tore, og tror nok eg går

for opplegget hans: Defa landstrømspakke 2, finnes på Finn.no.

Fikk råd om å montere spenningsrele, men må tilstå at eg ikke helt forstod hvordan det fungerer..

 

Jeg har montert det (lade skille rele) er det vel? meget enkelt det: kun en jord, så 2 16kvadrat fra dette rele til hvert sitt batteri. Dette for å skille start og forbruk ved landligge. Det er også uttak på dette releet for å legge om en vippe bryter for nødstart om det trengs. Jeg har ikke det, men meget enkelt.

Jan Tore er super der og har forstått hva service er, samt at du lett ringer han og ber om råd videre.

Lykke til

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...