Oskeladden Startet 14.Mars.2011 Del på Facebook Startet 14.Mars.2011 Hei Noen som kan hjelpe meg med tips til en rimelig men bra landstrømspakke til 2x115Ah batteri? Tenkte å ordne monteringen selv, men tar gjerne imot tips.. Vil gjerne ha noe som er lettvint, billig og sikkert (finnes det?) Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Da ringer du Porsgrunn Bilglass v/ Jan Tore tlf 900 22 169 så veileder han deg på hva du trenger. Jeg har kjøpt ladix av han/de. Det er plugg and play fra ende til annen. Genialt enkelt. Du får den i forskjellige pakkeløsninger Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 kjøpte en slik ladix pakke på bergen batteriservice... kostet ca 10.000kr.plug and pray Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Seatronic har solgt denne 25Amp landstrømpakka for 3980,- i en årrekke. http://seatronic.no/landstrom-landstromspakke-c-81_144/landstromspakke-p-451 Jeg har denne på 4. sesongen og kan trygt anbefale denne. Holder lenge på 2 x 115Amp batterier + 80Amp startbatteri. Noe viftestøy fra lader, men det løses ved å montere den under dekk en plass ! Svært enkel montering ! Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Men Seatronic sin er ikke plug and play, så da må du regne inn elektrikertimer i tillegg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Worry II Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 (redigert) Man må jo koble lader til batterier uannsett om det er "plug & play" eller ikke ? Det burde vel de fleste klare ? Anyway.., jeg klaret å montere denne knirkefritt og vil tro at de fleste båteiere klarer dette. Redigert 15.Mars.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Jeg snakker ikke om hva man klarer, men hva som faktisk er tillatt! Lite trøst i at du klarte det selv når du får regress fra forsikringsselskapet etter brann på grunn av ulovlig landstrømanlegg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Oskeladden Svart 15.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Enig med deg der... Kiipt å få trøbbel med forsikringen, tror nok eg går for "plug & play". Ellers takk for gode tips, har snakket med Porsgrunn Bilglass v/ Jan Tore, og tror nok eg går for opplegget hans: Defa landstrømspakke 2, finnes på Finn.no. Fikk råd om å montere spenningsrele, men må tilstå at eg ikke helt forstod hvordan det fungerer.. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Enig med deg der... Kiipt å få trøbbel med forsikringen, tror nok eg går for "plug & play". Ellers takk for gode tips, har snakket med Porsgrunn Bilglass v/ Jan Tore, og tror nok eg går for opplegget hans: Defa landstrømspakke 2, finnes på Finn.no. Fikk råd om å montere spenningsrele, men må tilstå at eg ikke helt forstod hvordan det fungerer.. Jeg har montert det (lade skille rele) er det vel? meget enkelt det: kun en jord, så 2 16kvadrat fra dette rele til hvert sitt batteri. Dette for å skille start og forbruk ved landligge. Det er også uttak på dette releet for å legge om en vippe bryter for nødstart om det trengs. Jeg har ikke det, men meget enkelt. Jan Tore er super der og har forstått hva service er, samt at du lett ringer han og ber om råd videre. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.