Jump to content

Hanseklubben på trappene! Vi trenger tester i noen dager...


bjoris

Recommended Posts

Sjekk ut www.hanseklubben.org dette er sålangt vi, eller shaukaas for å være nøyaktig har kommet med den nye Hanseklubben!

 

Før vi lanserer denne om noen dager ønsker vi tilbakemeldinger og viktigst nå er at folk tester ut funksjonaliteten med innmelding/form etc. Det er bare å ta seg ut, vi nullstiller før lansering som vi muligens satser på allerede fredag om dere ikke da finner store bugs da, vi har testet en del selv, men det er sikkert mer å hente...

 

To ord om det som er gjort med klubben ellers, det har vært stiftelsesmøte, vi har etablert den i enhetsregisteret, fått oss bankforbindelse og konto, jobber med å få tak i domenet www.hanseklubben.no som pt står på Nelson Marine, det ser ut til å gå veldig greit og så ja, denne nettsiden som shaukaas har jobbet imponerende godt og raskt med uten særlige forkunnskaper. Videre har vi vært nyhetsoppslag både i Seilas og Seilmagasinet og har dermed fått 30 medlemmer allered. Det er ca 550 Hansebåter i Norge, det er ganske imponerende...

 

Test i vei og gi tilbakemeldinger, enten i forumet eller på IM til meg eller shaukaas...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Veldig bra, håper flere går inn og sjekk gjerne forumet og legg inn tråder, vi trenger litt trafikk på det for å se at alt er ok. En kan legge tulle innlegg også som vi vil ta bort, men seriøse vil vi selvsagt la stå, jeg har laget et selv i går med info om montering av teakbordet med bilder, testet den del EDIT som nå fungerer bra såvidt jeg ser... Hadde litt problem med må få profil bildet opp f.eks det er slikt dill vi fortsatt må se litt på og det er nok mer der så hiv dere på, slik testing er jo litt moro... eller er det bare jeg som syns det er gøy å lete etter feil?:lipseal:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Hei

etter en rask kikk har jeg to observasjoner.

1. jeg synes at bildene var for små, i den delen som disse er postet. Dette kan ha noe med selve bildene, men om dette er en teknisk begrensing på sidene, mener jeg det bør endres.

2. Har det blitt vurdert å bruke de internasjonale Myhanse sidene til diskusjoner? Event en egen norsk del der. Jeg synes det er litt dumt at det skal finnes mange uavhengige sider der ett spesifikt båtmerke/type diskuteres.

 

Hilsen

Ex Hanse eier

Link to post
Share on other sites

Takk for innspill, alle!

 

Forumet er jo egentlig ikke skikkelig i gang, enda. Men dersom noen tør å bevege seg utpå glattisen, skal jeg love å stå på land med stige! Så får vi håpe at trafikken tar seg opp etterhvert som antallet medlemmer øker!

 

Jeg er i og for seg enig i at vi kanskje burde opprettet en norsk del av Myhanse forumet; et forum som allerede er godt innarbeidet. Og som forsovet heller ikke er overbelastet med trafikk... Men, det toget er ikke gått - så dersom medlemmene ønsker en slik løsning, lar nok det seg ordne!

Link to post
Share on other sites

Vi har jo diskutert dette og det er både for og i mot. Det er klart at det er logisk å ha alt samlet på et sted, men på den andre siden så blir en da bare en liten del av noe en ikke styrer og det hjalp jo ikke at den svenske forhandleren nylig fikk Hanse UK til å slette noen innlegg de ikke likte... så nå prøver vi først selv med alt på en side, men som Shaukaas sier, alt kan endres...

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Jeg har faktisk prøvd å opprette et norsk underforum på MyHanse for et par år siden. Fikk kontakt med webmaster, sa meg villig til å bli moderator. Men så opphørte all kontakt, fikk ingen respons etter det. Var det kanskje noen på den tiden som ikke ønsket et norsk underforum? Ikke vet jeg. Synes uansett det er verd et forsøk å prøve med egen klubb/eget forum som blir gjort nå. Honnør til dere som bruker tid og krefter på dette!

Link to post
Share on other sites

jeg vet for min del, at dersom jeg hadde kjøpt en Hanse igjen, ville jeg brukt Myhanse, hovedforumet. i min tid, var dette ett bra forum, men jeg følger ikke med nå. Men jeg har forståelse for at ikke alle leser /skriver engelsk bra, og ønsker ett norsk forum. Men en når ut til mangen flere brukere, som potensielt kan hjelpe med problemer eller ha innspill.

De har jo allerede en dansk og svensk side.

 

Men all ære til de som setter i gang slik som dere har gjort. Jeg er bare litt redd at brukermassen vil bli relativt liten, og dermed verdien lavere av ett slikt forum. Jeg tenker da mest på teknisk relaterte diskusjoner. De interne "klubb" diskusjoner og lokale norske forhold blir noe annet.

Link to post
Share on other sites

jeg vet for min del, at dersom jeg hadde kjøpt en Hanse igjen, ville jeg brukt Myhanse, hovedforumet. i min tid...

 

Myhanse.com har vært bra og er veldig bra, men det har også vært "plaget" av mye elendighet rundt båtene og forhandlere som har fått mye plass. Jeg brukte det mye før når jeg jobbet mye med båten, men nå blir det sjeldnere, vet ikke helt hvorfor, men det blir litt fjernt for meg. På baatplassen får vi svært god "kjennskap" til de aktive etter en stund, men jeg har aldri fått det samme med de aktive på myhanse.com, kanskje utenom Johan Hackman som må være forumets desidert mest profilerte. Jeg syns dette er avgjørende med et forum, en må vite hva de som skriver står for skal det dem skriver ha noe særlig verdi, det er mange som er gode å ordlegge seg, men uten å ha særlig kunnskap. MEN, misforstå meg rett, www.myhanse.com har enormt med informasjon om Hansebåtene og ikke minst styrken på at det er enormt mye på ALLE båtene. Vårt forum må være et supplement som kanskje kan by på det som mangler her, det personlige og nære.

 

Vi håper vi får trafikk på vårt forum, vi vil nok begge være meget aktive med å følge opp her, begge har vel fått rimelig mye kjennskap til Hanse de siste årene og det er jo svært mange der ute som har mye peiling på disse båtene, i tillegg har vi løfter Fjordsailing om at de skal kunne gi oss hjelp og råd fra tid til annen så dette blir bra tror jeg, hvis ikke gjør vi om på det, verre er det ikke!

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Javel, da har vi sendt ut første nyhetsbrev - og testperioden er vel "offisielt" over. Takker alle som har gitt oss tilbakemeldinger; jeg har dessverre ikke rukket/fått til å ordne alt. Men mye!

 

Håper det er noen her med Hanse som fortsatt vil følge oss - og som tør å bli med oss ut på litt dypt vann. :sailing:

 

Vi er vel allerede, ganske uoffisielt, rundt 70 interessenter. Det blir spennende å se hvor mange vi blir, og hvor mange som blir aktive! Se gjerne vår offisielle invitasjon her. :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...