Jump to content

Sommerminner fra KOB


Julie III

Recommended Posts

Jeg har nå en stund vært en liten "kikker" her inne som ikke har sagt stort :lipseal: , men har nok allikevel fått med meg en del.

Blandt annet blir det ofte lagt ut fantastiske bilder med gode minner fra bla havner og uthavner. MEN.. og dette sier jeg med all respekt for alle som skriver/blogger, for jeg leser de også... men en spesiell person har for meg skilt seg ut og det er han som kaller seg KOB på forumet her.

Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har vært på hjemmesidene og lest om reisen han og Julie tok fra Oslo til Kragerø, eller henting av nybåten i Kristiansand og andre historier... Jeg får rett og slett ikke nok!

Måten det blir skrevet på gjør i seg selv at man får lyst på en Windy å gjenoppleve det man leser om. Disse får meg til å tenke sommer selv med frosset drøbaksund og nærmere 20 blå i vinter :smiley:

 

Det som er synd, er jo at det ikke blir skrevet mer :nonod: . Skulle vært en norsk lov som sier: KOB må blogge! :smash::lol:

 

Bare litt ros til deg når våren sniker seg innpå, og et lite håp om at du fortsetter med hjemmesiden.

Link to post
Share on other sites

Hei Vegar Flo, siden du er ute etter båt og vurderer Windy Scirocco; Vi har hatt dette og her er en tråd fra vår henting av båten.

 

(Kan også nevne at KOBs flotte innspill og hjemmeside gjorde det enkelt for oss å velge Windy :wink: )

 

Hei Bonus!

Kan innrømme at den tråden har blitt lest mer enn en gang :wink: Blir som mange andre har nevnt der grønn av misunnelse. :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig: Længe før jeg fandt BP var jeg inde omkring KOB's hjemmeside og læse om sommerturene, henteture mm. Det er noget at min favorit-læsning og jeg satte stor pris på det. Nu sker der jo meget i vores alles liv og jeg forstår, at hver ting kan have sin tid og at det måske ikke er aktuelt at vende tilbage til hjemmesiden. Men KOB skal da vide, at der er nogen, der har sat pris på det og at en genoptagelse af beskrivelserne af livet på vandet (i den NYE båd!) ville blive taget positivt imod!

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Jeg er enig: Længe før jeg fandt BP var jeg inde omkring KOB's hjemmeside og læse om sommerturene, henteture mm. Det er noget at min favorit-læsning og jeg satte stor pris på det. Nu sker der jo meget i vores alles liv og jeg forstår, at hver ting kan have sin tid og at det måske ikke er aktuelt at vende tilbage til hjemmesiden. Men KOB skal da vide, at der er nogen, der har sat pris på det og at en genoptagelse af beskrivelserne af livet på vandet (i den NYE båd!) ville blive taget positivt imod!

 

 

Andy

 

Full forståelse for det. Men er jo lov å håpe... :smiley:

Man lærer jo en god del av disse historiene han skriver også.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Denne tråden hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Veldig hyggelige tilbakemeldinger - tusen, tusen takk :smiley:

 

Jeg gjorde en liten ryddesjau på hjemmesiden sist sommer, men har planer om å få skrevet litt igjen. Skibet var på vannet den 29.04 og denne helgen hadde vi vår første tur m/overnatting - ikke så langt, men ferden gikk til idylliske Holmsbu helt ytterst i Drammensfjorden. En idyll som kan anbefales :yesnod:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Hei alle!

 

Inspirert av hyggelige tilbakemeldinger har jeg i løpet av våren og forsommeren gjort noen oppdateringer på hjemmesiden min Hannah2.net. Forhåpentligvis varer inspirasjonen slik at det blir skrevet og dokumentert litt mer etter som tiden går :wink:

 

Jeg har skrevet ferdig historien om Motorstopp i Kragerøfjorden i juli 2007. Jeg har også skrevet en slags turbeskrivelse av ruten Oslo - Kragerø (utaskjærs) (94 nm på 4 timer). Dessuten har jeg oppdatert rutebeskrivelsen fra Sørlandsleia med nye kartutsnitt og bilder fra sist sommer. Den nye merkingen kom litt bardust på meg da jeg gikk der i juni 2010, så jeg skal være litt mer konsentrert på neste tur nå i juli, og ta flere bilder og gjøre litt bedre observasjoner.

 

Ellers jobber jeg med å oppdatere Havneguiden. Jeg har endret litt på layouten, prøver å få et mer beskrivende bilde for hver havn mer synlig, justerer litt på teksten, forsøker å få med litt flere relevante linker samt sanerer og oppdaterer bildene. "Færre, men bedre bilder" og større "thumbnails".

 

Jeg går også "svanger" med noen flere historier som jeg håper jeg får ferdig om ikke alt for lenge. Og så får vi håpe 2011-sommeren gir opphav til ytterligere skriverier og bilder.

 

Båtplassen-vimpelen er på plass i masta, etter at Nimbus-vimpelen blåste bort 1. mai-helgen. Hjemmehavn i det minste fram til begynnelsen av august er Haslumkilen i Kragerøskjærgården. Forhåpentligvis ser jeg flere Båtplassen-medlemmer i løpet av sommeren. Hyggelig om dere tar kontakt om dere ser "den hvite Nimbusen".

 

God båtsommer til alle :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...