Jump to content

Vanlig bunnstoff på seilbåtdrevet - hva gjør man?


s/y UT-sia

Recommended Posts

Heisan

 

I takt med at sola begynner å varme - planlegges vårpussen og ting blir oppdaget :confused:

 

Oppdaget i går at det brukt vanlig bunnstoff (selvpolerende) på seilbåtdrevet (kjøpte båten i fjor sommer uten at jeg har lagt merke til dette). Vet jo fra tidligere at man "skal" bruke

drevstoff. Pr. nå vet jeg ingenting om hva som er gjort under det siste laget med bunnstoff.

 

MEN, hva er problemet med å bruke bunnstoff på drevet OG hva bør jeg ev. gjøre videre.

Link to post
Share on other sites

Problemet er vel at det kan være kobber eller andre metaller i bunnstoffet som kan få aluminiumen i drevhuset til å tære. Det mest faglig korrekte ville vel vært å skrape helt ned og bytte til drevstoff, er jo ikke store området, så det skulle være overkommelig, men er det ikke spor etter tæring, tipper jeg det går helt fint å fortsette med samme bunnstoff som er brukt fra før.

 

Christian 8-)

Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt.

Link to post
Share on other sites

Heisan

 

Takker så mye for svar.

 

Så det er dette med tæring som kan være problemet med å bruke bunnstoff på drev. Da får jeg forsøke å få skrapt/pusset vekk bunnstoff uten å ta orginallakken og så ta det opp med grunnning og drevstoff.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...