s/y UT-sia Startet 16.Mars.2011 Del på Facebook Startet 16.Mars.2011 Heisan I takt med at sola begynner å varme - planlegges vårpussen og ting blir oppdaget Oppdaget i går at det brukt vanlig bunnstoff (selvpolerende) på seilbåtdrevet (kjøpte båten i fjor sommer uten at jeg har lagt merke til dette). Vet jo fra tidligere at man "skal" bruke drevstoff. Pr. nå vet jeg ingenting om hva som er gjort under det siste laget med bunnstoff. MEN, hva er problemet med å bruke bunnstoff på drevet OG hva bør jeg ev. gjøre videre. Sitér dette innlegget Link to post
Xtian Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Problemet er vel at det kan være kobber eller andre metaller i bunnstoffet som kan få aluminiumen i drevhuset til å tære. Det mest faglig korrekte ville vel vært å skrape helt ned og bytte til drevstoff, er jo ikke store området, så det skulle være overkommelig, men er det ikke spor etter tæring, tipper jeg det går helt fint å fortsette med samme bunnstoff som er brukt fra før. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
s/y UT-sia Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Heisan Takker så mye for svar. Så det er dette med tæring som kan være problemet med å bruke bunnstoff på drev. Da får jeg forsøke å få skrapt/pusset vekk bunnstoff uten å ta orginallakken og så ta det opp med grunnning og drevstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 Eller bruke bunnstoff for Alubåter ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Xtian Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Vil tro at den største forskjellen på bunnstoff for alubåter og bunnstoff for drev er størelsen på boksen. Christian 8-) Sitér dette innlegget Ve den som er ute på havet i slikt et vær -- uten båt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.