HelgeO Startet 16.Mars.2011 Del på Facebook Startet 16.Mars.2011 (redigert) På båten min er vinduene skrudd fast med 4.2 mm skruer som er forsenket. Har nå gått over alle skruene og tettet med Sikaflex, men noen av skruene får ikke feste da hullet er blitt for stort. Kjøpte noen 4.8 mm skruer men de hadde linsehode. 4.8 mm passer perfekt, men hodet stikker for mye opp og kommer i konflikt med en gummilist som ligger over. Skruene med linsehode finnes i både 4.2 og 4.8 mm. Skruer med linsehode Men de med forsenket hode finner jeg bare i 4.2 mm: Skruer med senkehode Har ikke funnet rustfrie senkeskruer i 4.8 mm noen steder, noen som vet hvor jeg får tak i det? Skruene behøver ikke være mer enn 16 mm lange, men det er god plass til lengre skruer om det er det eneste å oppdrive. Redigert 16.Mars.2011 av HelgeO (see edit history) Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Zach Svart 16.Mars.2011 Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 http://www.maritim.no/plateskruer-flatforsenket Sitér dette innlegget Link to post
HelgeO Svart 16.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mars.2011 http://www.maritim.no/plateskruer-flatforsenket Der var de jo, kom ikke på å sjekke båtrelaterte sider Mange takk, da kan jeg bare svippe innom Maritim i Stavanger. Sitér dette innlegget Helge O Link to post
Arnstein Svart 19.Mars.2011 Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Et lite triks i stedet for større skruer er først å sprøtye inn litt tetningsmiddel. Så klippe av en bit av et elektrikerstrips og stikke dette inn i hullet. Bruk så originalskrue. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Norfront Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Sist jeg var innom, hadde M.C. Lea i Hoveveien på Sandnes relativt godt utvalg i slike. Lykke til :)! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.