Jump to content

Montering av ratt i snekke

båtbåtbåtbåt

Recommended Posts

Hei

Jeg skal motere wire ratt i snekka mi.

i dag er det montert taljer og tau, noe som ikke fungerer.

hvordan får jeg bygd om dette til wire?

roret går hele veien utenpå akterskroget og på toppen sitter det en rorkult, den har en pinne so går ned i "en annen rorkult av stål"

under den er det ingenting noe som forklarer hvorfor ikke dagens tau og taljeverk ikke er oprerativt.

tenkte meg en styresnekke med rattet jeg har i dag og en wire bak til "en dings"

noen som har noen kreative forslag?

den var ikke dum. men da må jeg spikke en rorkult:D går det ann og fikse en lim styring på det vridbare propellanlegget også?

clutch og gasswire er ikke noe problem men hadde vert toppers med propellstyring der også

setter på sveiva til og starte motoren med. så hvis den er 180 grader er det full bakk og null grader full forover. 90 grader står bladene rett dvs båten står stille. sveiva er da horisontal på en pinne som stikker opp.

Styring på båt? Er hydraulisk det.. koster litt, men er toppers! Funker på vriprop også! Nestbest er teleflex.. På Sabben min er det sveist på et stag som kobles til teleflex.. Dette er under dørk. Er ikke i drift for øyeblikket, men har planer om å få dette i sving.. :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...