Jump to content

Volvo penta DPS D propell versus F propell


Jori

Recommended Posts

Hei,

båten min er 25 fot, veier 2900 kg, har en 5,0 Gi motor og bruker i dag D3 propeller som gir akkurat riktig turtall. Hvis jeg skal skifte stål hvilken type skal jeg da gå for? F3, F4, F5?

Stålpropellerne er jo så himla dyre at jeg vil helst ikke bomme her. Noen som kan hjelpe eller vet om en link til tabeller som sammenligner propelltypene eller noe lignende?

Link to post
Share on other sites

Jo takk, men tallene er fra VP, jeg har bare satt de ved siden av hverandre jeg, så du får henge Volvo hvis det ikke stemmer smash.gif

 

Tallene i tabellen øverst er selvfølgelig delenummer på henholdsvis komplett sett, høyre og venstre propell, men det forsto du sikkert, bare sånn til opplysning hvis noen andre skulle lure!

 

Av en eller annen grunn står ikke 5.0Gi med 1.78:1 utveksling oppført for D-serien, kun for F-serien, men regnet med du hadde 1.95:1 utveksling?

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja dette med propellnummerer var jeg klar over.

Jeg har også sett en slik tabell før, men klarte ikke å finne ut hvor.

Jupp, du har rett jeg har en 1:95:1 utveksling.

Opprinnelig var det en GL motor som jeg bygget om til GI. Fikk tak i en GI motor som hadde varmeskjært seg, men alt jeg trengte var jo på plass.

Fikk tips av deg i fjor også med tiltrekking av toppen og slike ting. Dette med motorer og tilbehør kan du virkelig, bra for båtplassen å ha en slik kapasitet med seg.

Igjen Takk og plutselig er jeg der med mer spørsmål, hehe

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...