Jump to content

Tette lekkasje i rustfri dieseltank?

Astor

Recommended Posts

I dag kunne jeg konstantere at det er tørt i bunnen på Astor. Lukten av disel er heldigvis borte.

Etter at tanken ble tømt ble det vasket med Zalovann og skylt godt. Deretter ble slamvannet skugd opp med pumpe til en lukket dunk. Edikkvann ble sprayet rundt i bunnen. Gjennomlufting og disellukt er nå helt borte. Bildet skal jeg få tatt en av dagene.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

• 3 år senere...

Løfter denne.

Astor, er det fortsatt tett og fint?

Jeg har lekkasje i tanken min, men den har jeg tatt ut av båten. Flere tæringsgroper. Særlig ved sveisen på den en vertikale siden.

Veldig sugen på å reparere, siden tilsvarende smal tank nærmest er umulig å oppdrive. Og ny tank vil koste ca 5000 kr, hvilket er oppunder 5% av båtens verdi...

bilde

Flere bilder i prosjekttråden, comfort30.

Det er jo litt risiko med reparasjon som ikke er garantert tett da det vil gi mye diesel inn i båten...

Redigert av Eureka (see edit history)

Det tar 15 minutter å ta tanken ut av båten :)

For dere med store tanker som er bygget inn i båt og innredning, så skjønner jeg godt tanken om å sveise når den først er ute.

Nå er jeg nettopp ferdig med første økt på utbedring. Har lagt på kjemisk metall, 2komp, etter å ha slipt opp og rengjort alt av groper. Blir spennende. Blir det ikke suksess, så har dette koster meg minimalt. Da blir neste steg å kappe av kortsiden, og sveise på ny.

Verden kommer ikke videre av å bare bruke kjente metoder. Hehe.

( ja jeg er eplekjekk nå, men sikkert ikke så kjekk den dagen all diesel lekker ut i kjølen)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...