Astor Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Nå er alt på stell. Nå venter ny inredning i skapet i akterkabinen. Måtte å inn her for å komme til tanken. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
mons Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Lag den nye innredningen slik at det går an å åpne og kikke inn. Hvis ikke hardt sparkel utvider seg og krymper tilsvarende tanken ved temperatursvingninger kan det være du må gjøre dette på nytt og bruke fleksibelt lim. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Winche-Lanche Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Bra at du har funnet en god løsning på lekkasjen din... Her er en som går litt hardere til verks: Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 I dag kunne jeg konstantere at det er tørt i bunnen på Astor. Lukten av disel er heldigvis borte. Etter at tanken ble tømt ble det vasket med Zalovann og skylt godt. Deretter ble slamvannet skugd opp med pumpe til en lukket dunk. Edikkvann ble sprayet rundt i bunnen. Gjennomlufting og disellukt er nå helt borte. Bildet skal jeg få tatt en av dagene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 (redigert) Løfter denne. Astor, er det fortsatt tett og fint? Jeg har lekkasje i tanken min, men den har jeg tatt ut av båten. Flere tæringsgroper. Særlig ved sveisen på den en vertikale siden. Veldig sugen på å reparere, siden tilsvarende smal tank nærmest er umulig å oppdrive. Og ny tank vil koste ca 5000 kr, hvilket er oppunder 5% av båtens verdi... Flere bilder i prosjekttråden, comfort30. Det er jo litt risiko med reparasjon som ikke er garantert tett da det vil gi mye diesel inn i båten... Redigert 18.Mars.2015 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Dette løser problemet ditt. Leveres av Can Technology http://belzona.no/products.aspx Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Jeg vet... :) har jo fulgt tråden din.. Men den der kostet vel 900 kr for en boks. Det er godt på vei til en ny tank :) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mars.2015 Del på Facebook Svart 18.Mars.2015 Biltema har også kjemisk metal, og det er nok vesentlig billigere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Eureka, hvorfor ikke sveise når tanken først er ute? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Det tar 15 minutter å ta tanken ut av båten :) For dere med store tanker som er bygget inn i båt og innredning, så skjønner jeg godt tanken om å sveise når den først er ute. Nå er jeg nettopp ferdig med første økt på utbedring. Har lagt på kjemisk metall, 2komp, etter å ha slipt opp og rengjort alt av groper. Blir spennende. Blir det ikke suksess, så har dette koster meg minimalt. Da blir neste steg å kappe av kortsiden, og sveise på ny. Verden kommer ikke videre av å bare bruke kjente metoder. Hehe. ( ja jeg er eplekjekk nå, men sikkert ikke så kjekk den dagen all diesel lekker ut i kjølen) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2015 Del på Facebook Svart 19.Mars.2015 Ha ha, ja, men litt selvironi er heller ikke å forakte Jeg hadde nok kommet til å sveise, men det kommer kanskje litt av at jeg er selvhjulpen på det området. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Astor er vel travelt opptatt på messa i disse dager. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.