Jump to content

Kor mykje er denne 19' Century Raven verdt?


Sinten

Recommended Posts

Hei

 

Vurderer å kjøpe denne båten her og lurer på om nokon har ei formeining om kva den er verdt?

 

I følgjer seljar er:

- Motoren overhalt for 2 år sidan,

- Skroget strøkent bortsett frå ei ripe på babord side (er alt pussa og sparkla, så klar for lakkering).

- Det noko "småplukk" med leidningsnettet til motoren.

 

Innvendig er den så godt så ribba, så her må det minimum settast inn nye stolar/benk, gjere eit eller anna med dørken og støypast motorkasse.

 

Prøvde meg med 21k, men det falt ikkje heilt i smak. Så kor langt kan/bør eg strekkje meg før eg kjøper katta i sekken?

 

Prutetips og -teknikkar tas òg imot med takk :wink:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Hvis han absolutt ikke vil selge for 21, så hadde jeg forsøkt meg med 23000, og tatt med kontanter. Han skriver at han trenger penger fort, og det er mange som lar seg friste når de ser pengene rett foran seg. Når det er sagt så kjenner jeg ikke til båten i det hele tatt, men den så fin ut og har absolutt et potensial til å bli bra.

Er du den nevenyttige trenger det ikke å koste så mye heller.

Lykke til med pruting og kjøp, og legg gjerne ut bilder av prosjektet om det blir handel :wink:

Link to post
Share on other sites

Enig med drevet, har hatt et slikt tidligere, det er også noe dritt og montere noe annet da omc drev hullet er veldig stort, mulig det finnes en adapterplate, ellers så det ut som en fin båt, Hvis han aviste 21 tvert, kan du jo gå opp noe, men det er fortsatt et prosjekt

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Joda alt er jo sjølvsagt mulig om det skullle trengtes. Der er nettbutikker som er spesialisert seg på OMC og har alt man skulle drømme om. Du kan også være heldig og slipper ta i det annet enn for oljebytte. Var bare at du skal være oppmerksom på at dette er noe spesielle greier som var state of the art i 1964 men har løsninger på alle fronter du aldri har sett maken til siden. Bare det at girolje kun føres av noen få i heile landet , og at den ikkje kan sendes i posten er første trinn.. et tips der er at sierra fører denne så enhver som leverer reservedeler fra den katalogen skal kunne skaffe dette

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så jo ut som en veldig fin båt med bra potensiale! Tilstanden på motoren er jo også vesentlig her. Har han kvitteringer på overhaling for 2 år siden? Evt. bildebevis? Trenger ikke å være i god stand selv om den er overhalt. Se etter hvit olje nedi oljepåfyllingshullet på toppen og evt på peilepinnen. Jeg har ihvertfall lært at det fort baller på seg med utgifter (ref. prosjekttråden min), så du bør beregne en god del ekstra utgifter for å få båten i stand! :yesnod:

 

Om mulig kan du jo få startet motoren når du ser på båten, og testet drevet i drift med det samme:)

 

Tvi tvi, og hold oss oppdatert! Dette kan bli et spennende prosjekt :cheers:

 

Mvh tomzern

Link to post
Share on other sites

Er motor og drev som er skummel her ja. Tre- og glassfiberarbeid anser eg meg som kompetent nok til å gjere sjølv. Motor har eg derimot lite relevant skruerfaring på, og drev har eg aldri vore borti :worry: . (men eg er ikkje redd for å lære nye ting)

 

I og med at båten ligg ein god 3 timars køyretur vekke, så er det ikkje berre berre å "stikke innom" ein tur heller. Kjipt å ta bomtur med hengar òg.

 

Har jo ein båt frå før av som eg prøver å få solgt òg (hint, hint :wink: ).

 

Ikkje lett det her...

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...